news update

حکومت ایران در واکنش به هلاکت قاسم سلیمانی، یک شکایت نامه رسمی به سازمان ملل تسلیم کرد

حکومت اسلامی ایران چندین هفته پس از آن که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، در یک عملیات موفقیت آمیز ارتش آمریکا در نزدیکی بغداد هلاک شد، شکایت نامه ای به سازمان ملل تسلیم کرد. رژیم همچنین اعلام داشته که متهمان آمریکایی در طراحی و اجرای این قتل را به یک دادگاه نمایشی در تهران می کشاند و آن ها را محاکمه و محکوم می کند.

در نیویورک اعلام شد که شکایت نامه حکومت ایران در مورد هلاکت قاسم سلیمانی، به دفتر سازمان ملل واصل شده است. ارسال چنین نامه هایی یک اقدام نمایشی است و هیچ گونه رسیدگی در پی نخواهد داشت. رژیم ایران در این شکایت نامه، از شورای امنیت تقاضا نکرده است به این امر رسیدگی کند.

پس از کشته شدن سلیمانی توسط امریکا ، فرمانده هان سپاه پاسداران در فرصت های مختلف گفته اند که انتقام خون سلیمانی را خواهند گرفت و حتی خامنه ای نیز  گفته بود حمله موشکی به عین الاسد فقط یک سیلی بوده است.

خبرگزاری ایسنا در گزارشی در ارتباط با تهیه طوماری توسط   هزاران تن از مردم تهران در حاشیه برگزاری مراسم ۲۲ بهمن سال جاری ۹۸ در ارتباط با محکوم کردن کشته شدن سلیمانی توسط امریکا نوشت:  در دیدار اخیر میشل باچلت، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با علی باقری کنی معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طومار امضا شده و درخواست از مراجع بین المللی برای محکومیت این جنایت و پیگرد قرار دادند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top