Asia

آمریکا فرمانده ارتش میانمار را تحریم کرد

واشنگتن اعلام کرده که مین آنگ هاینگ، فرمانده کل و دیگر فرماندهان ارتش میانمار را تحریم کرده است.

بنا به گزارش رویترز، ایالات متحده این نظامیان ارشد میانماری را مسئول کشتار فراقضایی مسلمانان روهینگیا می‌داند.

بنا به اعلام دولت آمریکا، این افراد از ورود به خاک این کشور منع شده‌اند.

بر اساس این تحریم‌ها، علاوه بر فرمانده ارتش میانمار، معاون او، سو وین، و دو تن دیگر از فرماندهان ارتش میانمار و خانواده‌هایشان شامل محدودیت‌های در نظر گرفته شده خواهند بود.

به گزارش صدای آمریکا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ما از این‌که دولت برمه هیچ اقدامی علیه این افراد به اتهام نقض حقوق بشر انجام نداده است، نگرانیم.»

وزیر خارجه ایالات متحده در بیانیه خود نوشته است که گزارش‌هایی از ادامه رفتارهای ارتش میانمار در نقض حقوق‌بشر در این کشور وجود دارد.

در بیانیه پمپئو به آزاد شدن چند تن از اعضای ارتش میانمار که به اتهام کشتار فراقضایی بازداشت شده بودند هم اشاره شده است.این افراد با دستور فرمانده ارتش این کشور از زندان آزاد شدند.

وزیر خارجه آمریکا نوشته است که فرمانده ارتش میانمار «تنها پس از چند ماه دستور آزادی این مجرمان را صادر کرد، اما روزنامه‌نگارانی که درباره کشتار در یک مهمان‌خانه اطلاع‌رسانی کردند، بیش از ۵۰۰ روز در زندان ماندند.»

اشاره وزیر خارجه آمریکا به «وا لون» و «کیاو سو»، دو روزنامه‌نگاری است که روی یک تحقیق درباره کشته شدن ۱۰ مرد و پسر مسلمان روهینگیایی، به دست نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بودایی در ایالت راخین در غرب میانمار کار می‌کردند.

این دو به اتهام زیر پا گذاشتن «قانون اسرار رسمی» به هفت سال زندان در میانمار محکوم شده بودند. این دو روزنامه‌نگار رویترز پس از حدود دو سال، از زندان آزاد شدند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top