news update

صادرات نفت ایران به چین نصف شده و در همان حال عربستان و روسیه فروش نفت به چین را افزایش داده اند

معلوم نیست که چگونه ایران می توانند روزانه۱۴ میلیون بشکه نفت به چین بفرستد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که چین واردات نفت از ایران را به شدت کاهش داده و در مقابل، خرید نفت از عربستان سعودی را به میزان چشمگیری افزایش داده است. ایالات متحده گفته بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر بکشاند و امروز حتی چین که دوست صمیمی حکومت ایران محسوب می شود، از واردات نفت از آن کشور دوری می جوید.

در همان حال که خبرگزاری ایرنا ادعا می کند که علیرغم فشارهای ایالات متحده در به صفر رساندن فروش نفت ایران، چین در سال میلادی گذشته بیش از ۱۴میلیون بشکه از ایران وارد کرده است. ایرنا ادعا کرد که صادرات روزانه ۱۴ میلیون بشکه ای به صورت روزانه بوده است و این در حالی که کل تولید نفت ایران، روزانه کمتر از چهار میلیون بشکه می باشد که نمی از آن به مصرف داخلی می رسد. معلوم نیست که چگونه ایران می توانند روزانه۱۴ میلیون بشکه نفت به چین بفرستد.

میزان تولیدات نفت عربستان که بزرگترین صادر کننده نفت جهان محسوب می شود، ۹ میلیون بشکه در روز است. در این رابطه، رویترز گزارش داد که صادرات نفت عربستان سعودی به چین در سال میلادی گذشته که ماه پیش به پایان رسید، ۰۱۹ تا ۴۷ درصد افزایش یافته است و این در حالی که واردات نفت ایران به چین به نصف رسیده است..

خبرگزاری رویترز نوشت که با این حساب میزان صادرات نفت عربستان به چین در سال گذشته میلادی در مجموع به بیش از  ۸۳ میلیون تن، یا ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در این گزارش آمده که  بر اساس داده‌های گمرکی چین صادرات روسیه، دومین فروشنده نفت به چین نیز به بیش از ۷۷ میلیون تن بشکه در سال رسیده که معادل  یک میلیون و۵۵۰ هزار بشکه در روز رسیده‌است.

رویترز در ادامه نوشت : ایران در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ در مجموع ۸۲۳ میلیون دلار صادرات نفتی و غیرنفتی به چین داشته است که این آمار نیز حاکی از نصف شدن صادرات در مقایسه با سپتامبر سال ۲۰۱۸ است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، نیز پیشتر در گزارشی تایید کردند که  تولید نفت ایران نسبت به متوسط تولید سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیون و ۵۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران نیز نوشته که    واردات نفت چین از ایران در ماه دسامبر سال گذشته حدود ۴۰۵ هزار تن معادل حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز بود. میزان واردات نفت چین از ایران در کل سال ۲۰۱۹ به ۱۴.۷۷ میلیون تن معادل حدود۳۰۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به سال قبل از آن نصف شده است.

نوشته صادرات نفت ایران به چین نصف شده و در همان حال عربستان و روسیه فروش نفت به چین را افزایش داده اند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top