news update

رژیم ایران، گسترش تحریم های آمریکایی علیه سازمان انرژی اتمی و شخص صالحی را “استیصال” نامید

پس از آن که ایالات متحده اعلام کرد که سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن علی‌اکبر صالحی را در فهرست تحریم های قرار می دهد، سخنگوی این سازمان تحریم ها  «بی‌ارزش» و «از روی استیصال واشنگتن دانست و به حقیر آن پرداخت. در حالی که سخنگوی رژیم ایران، این اقدام را “استیصال” آمریکا توصیف کرده، اقدام دولت واشنگتن نشان می دهد که سیاست قاطعانه ایالات متحده در افزایش فشارها بر رژیم ایران همچنان ادامه دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر گفته بود که  سازمان انرژی اتمی ایران و رییس آن، علی‌اکبر صالحی، وارد فهرست تحریم‌های این کشور شده‌اند.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود:  «آمریکا با خروج از برجام و نقض عهدی که صورت داد به هیچ وجه در جایگاهی نیست که بخواهد نسبت به نحوه اجرای تعهدات ایران اظهار نظر کند».

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران،نیز  گفته بود که سازمان انرژی اتمی نقش مهمی در نقض تعهدات هسته‌ای ایران دارد» و رئیس این سازمان نیز «شخصا کار نصب سانتریفیوژهای جدید پیشرفته برای گسترش ظرفیت غنی‌سازی را دنبال کرده است.

خبرگزاری رویترز، در این باره نوشته بود که تحریم صالحی و سازمان تحت نظارت او بر برنامه هسته‌ای ایران تاثیر خواهد گذاشت چرا که این سازمان کنترل عملیاتی بر این برنامه از جمله خرید قطعات برای تاسیسات هسته‌ای ایران را بر عهده دارد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه حکومت ایران نیز در ارتباط با تحریم علی اکبر صالحی و سازمان انرژی اتمی گفت : تحریم وی هیچ تاثیری بر پیشرفت برنامه صلح آمیز تهران ندارد.

علی اکبر صالحی یکی از نزدیکان به علی خامنه ای  متولد کربلا،است و در سوریه بزرگ شده و دبیرستان رفته سپس وارد دانشگاه آمریکایی بیروت شده و دکترای مهندس هسته ای از دانشگاه ماساچوست (MIT) آمریکا را دریافت کرده است .

صالحی   فارغ التحصیل دکترای مهندسی هسته ای دانشگاه  آمریکا بوده است . پس از روی کار امدن حکومت اسلامی در ایران قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه شریف بوده و  در دانشگاه آمریکا عضو هیات علمی بوده .

نوشته رژیم ایران، گسترش تحریم های آمریکایی علیه سازمان انرژی اتمی و شخص صالحی را “استیصال” نامید اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top