Iran

سناتور کروز: همه معافیت‌های مرتبط با برجام باید لغو شود

تد کروز خواستار خروج کامل ایالات متحده از برجام شد. سناتور تد کروز با قدردانی از اقدام پرزیدنت ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، درخواست کرد که واشنگتن به طور کامل از برجام خارج شده و همه معافیت‌های مرتبط با فعالیت‌های اتمی غیرنظامی جمهوری اسلامی نیز لغو شود.

بنا به گزارش صدای آمریکا، این سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه در جریان کنفرانس «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» گفت: خروج از توافق اتمی فاجعه‌بار ایران،‌ کاری بسیار بزرگ، و مهم‌ترین تصمیم امنیت ملی بود که پرزیدنت ترامپ گرفت. مخالفان خروج از این توافق می‌گفتند باید میلیون‌ها دلار به آیت‌الله خامنه‌ای بدهیم تا به شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل ادامه دهد.

او همچنین افزود: تاریخ درس بزرگی به شما داده است: اگر کسی می‌گوید می‌خواهد شما را از بین ببرد، آن را باور کنید.

تد کروز خاطر نشان کرد: وقتی آیت‌الله می‌گوید اسرائیل شیطان کوچک و آمریکا شیطان بزرگ، به نظرم جدی می‌گوید و نباید اجازه داد هیچ‌وقت به سلاح اتمی دست پیدا کند.

آقای کروز گفت: هرچند آمریکا از آن خارج شد، اما شماری از معافیت‌ها به جای خود باقی ماند. از جمله در حوزه نفتی و حوزه غیرنظامی مرتبط با فعالیت اتمی. معافیت‌های نفتی برداشته شد. هفت معافیت اتمی غیرنظامی مانده بود که دوتایش برداشته شد. الان منتظر هستیم پنج‌تای دیگر را هم برداریم.

سناتور کروز در واکنش به اعلام بالا بردن غنی‌سازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی گفت: باید دو کار بکنیم: تمامی معافیت‌های مرتبط با فعالیت غیرنظامی را برداریم. ضمن این‌ که طبق همین توافق اتمی، اگر ایران آن را نقض کند، تمامی تحریم‌ها باید بازگردد. سازمان ملل باید همه تحریم‌ها را بازگرداند. اروپا البته حاضر به همراهی نیست. اروپا باور دارد از معامله با ایران خیلی پول درمی‌آورد. حالا اگر آیت‌الله هم بمب ساخت، خوب این هم هزینه محسوب می‌شود.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top