news update

مقام ارشد رژیم اعتراف می کند: «فساد مالی در حکومت اسلامی، همانند موریانه به جان مردم افتاده است»

اسحاق جهانگیری، افزود: موضوع مفاسد اقتصادی و سوءاستفاده‌های برخی افراد از آن دیگر چیز تازه ای در کشور نیست .مردم در فقر و تنگدستی زندگی می کنند

معاون اول رئیس‌جمهوری حکومت ایران، در انتقاد از فساد روز افزون در کشور گفت:  «فساد مالی همانند موریانه به جان مردم افتاده»،

اسحاق جهانگیری که ظاهرا به عنوان نخست وزیر رژیم و زیر دست روحانی کار می کند، در ادامه سخنان خود افزود: «در حال حاضر  شرایطی در ایران حاکم است که “عده‌ای به نان شب محتاجند” و عده‌ای دیگر که در راس قدرت اند به چپاول بیت‌المال مشغول هستند».

اسحاق جهانگیری، افزود: موضوع مفاسد اقتصادی و سوءاستفاده‌های برخی افراد از آن دیگر چیز تازه ای در کشور نیست .مردم در فقر و تنگدستی زندگی می کنند .

در تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌المللی در مورد شاخص فساد اداری و اقتصادی در سال ۲۰۱۹ حکومت ایران در بین۱۸۰ کشور با ۲۶ امتیاز، همچنان در بین ۳۴ کشوری است که بیشترین فساد اقتصادی را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند و این بدترین رتبه ایران طی چند سال اخیر است.

جهانگیری گفت : شرایط کنونی  این کشور در یکی از «سخت‌ترین شرایط منطقه‌ای،‌ جهانی و داخلی در دوران پس از انقلاب اسلامی» است .

برخی از تحلیلگران می گویند که مدتی است ، صحبت از فساد اقتصادی در ایران، از حالت تابو خارج شده و حتی مقامات عالی رتبه نظام نیز درباره آن سخن می‌گویند.

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب نماز جمعه تهران، گفته بود که بیش از چهار هزار بار مسئله مبارزه با فساد اقتصادی در کلمات و نوشته‌های علی خامنه‌ای، رهبر ایران ذکر شده است.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس ایران نیز در یکی از نطق‌های میان‌دستور خود در مجلس با اشاره به ریشه‌های سیاسی فساد اقتصادی تأکید کرد که چنانچه قشرهای مختلف جامعه نتوانند به‌ صراحت انتقاد خود را بیان کنند، «شعار مبارزه با فساد فریبی بیش نخواهد بود.»

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: «فساد سیاسی یعنی فقدان فرصت‌های برابر سیاسی، حقوقی، فرهنگی و اقتصادی برای آحاد شهروندان، اینکه عرصه‌های فرهنگی بر مردم تنگ شود و مردم را مخاطب رسانه‌های برون مرزی کند آیا فساد نیست.

 

نوشته مقام ارشد رژیم اعتراف می کند: «فساد مالی در حکومت اسلامی، همانند موریانه به جان مردم افتاده است» اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top