Iran

مایک پمپئو: اقدام جمهوری اسلامی برای افزایش غنی‌سازی به تحریم و انزوای بیشتر منجر می‌شود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم، خاطر نشان کرد که این اقدام به تحریم‌ و انزوای بیشتر تهران منجر خواهد شد.

پمپئو روز یکشنبه ۱۶ تیرماه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «توسعه اخیر ایران در برنامه برنامه هسته‌ای خود، به تحریم و انزوای بیشتر خواهد انجامید.»

او همچنین افزود «کشورها باید استانداردهای دیرینه مبنی بر وجود هیچ‌گونه (فعالیت) غنی‌سازی در برنامه هسته‌ای ایران را باز گردانند.»

پمپئو تاکید کرد که «رژیم جمهوری اسلامی اگر به سلاح هسته‌ای مسلح شود خطری به مراتب بزرگتر را متوجه جهان خواهد کرد.»

صدای آمریکا به نقل از مقامات جمهوری اسلامی می‌گوید که مقامات تهران روز یکشنبه ۱۶ تیرماه به صورت رسمی اعلام کردند نسبت به تعهد خود به توافق هسته ای درباره «میزان درصد و غلظت غنی سازی» پایبند نیست و از غنی سازی ۵ درصد اورانیوم خبر داد. براساس برجام، ایران از افزایش غنی سازی اورانیوم به بالاتر از محدوده ۳.۶۷ درصدی منع شده بود.

پس از تائید خب «نقض تعهدات توافق هسته‌ای» جمهوری اسلامی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر اسرائیل و همچنین وزارت امور خارجه آلمان و فرانسه با هشدار به جمهوری اسلامی، خواستار فشار بر تهران شدند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top