Middle East

شورای امنیت حملات به نفت‌کش‌ها را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله به نفتکش‌ها خواستار کاهش تنش شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک جلسه اضطراری با درخواست ایالات متحده، حملات اخیر به نفت‌کش‌ها در منطقه را محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت خواستار خویشتن داری طرفین برای کاهش تنش شدند.

کریستوف هویسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل متحد، پس از نشست اضطراری شورای امنیت و به نمایندگی از سوی آلمان، فرانسه و بریتانیا گفت: این سه کشور بعد از ساقط شدن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا عمیقا نگران افزایش تنش‌ها در خلیج فارس هستند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است “این تحولات خطر سوءمحاسبه و مناقشه را به همراه دارد” و خواستار رفع تنش و دیالوگ با احترام کامل به مقررات بین المللی شدند.

آنها همچنین حملات به نفتکش‌ها در خلیج عمان، خرابکاری در چهار کشتی تجاری در آب‌های فجیره در نزدیکی امارات متحده و هرگونه تهدید علیه امنیت کشتیرانی در منطقه را به شدت محکوم کردند.

این بیانیه خاطر نشان کرده که “حملات به تانکرها ناقض مقررات بین‌المللی در مورد آزادی کشتیرانی و حمل و نقل دریایی است. این حملات دارای خطراتی برای محیط زیست است و به طور بالقوه منطقه‌ای از قبل ناپایدار را بی‌ثبات می‌کند.”

در ادامه این بیانیه آمده است: “فرانسه، آلمان و بریتانیا بر تعهد خود به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و حفظ برجام (توافق اتمی ایران) که به اعتقاد ما به کاهش تنش در منطقه و همچنین عدم اشاعه سلاح های اتمی در جهان کمک می کند تاکید می کنند.”

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top