news update

سخنگوی وزارت خارجه ایران، با رد هشدار اروپائیان، از گام بعدی نقض برجام سخن گفت

سخنگوی وزارت خارجه حکومت ایران اعلام داشت که نقض تعهدات ایران در چارچوب توافق اتمی موسوم به برجام همچنان ادامه خواهد یافت و به زودی گام بعدی آغاز خواهد شد. رژیم ایران اعلام کرده که اگر کشورهای اروپایی همچنان نتوانند به روابط بازرگانی با رژیم و به ویژه خرید نفت از این کشور ادامه دهند، ایران هربار بخش دیگری از تعهدات خود را زیرپا خواهد گذاشت و به سوی خروج از برجام گام برخواهد داشت.

کشورهای اروپایی در هفته ای که گذشت نسبت به این سیاست رژیم ایران به شدت ابراز ناخشنودی کردند و نسبت به ادامه آن هشدار دادند. ولی عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، در سخنان امروز خود در واکنش به آن گفت: «اگر آن ها بخواهند در پاسخ به اقدامات جبرانی ما، اقدامات جبرانی خود را انجام دهند، خنده دار و اشتباه است و به آن ها توصیه می کنیم که چنین اقداماتی انجام ندهند».

رژیم ایران ادعا می کند که ایالات متحده با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها، از زیربار تعهدات خود نسبت به رژیم ایران شانه خالی کرد و اکنون که اروپائیان نیز مایل و یا قادر به دور زدن تحریم ها نیستند، و نمی خواهند بهای اقتصادی رویارویی با تحریم های آمریکایی را بپردازند، رژیم ایران به خود حق می دهد در اقدامات گام به گام “از دامه تعهدات خود بکاهد.

موسوی درباره ماهیت گام بعدی نقض تعهدات، توضیحی نداد. ولی آگاهان می گویند که ممکن است این گام، روی آوردن به غنی سازی بیست درصدی خواهد بود که از دیدگاه جهانی اقدامی بسیار وخیم و گامی در راه جنگ و رویارویی نظامی تلقی می شود.

سخنگوی وزارت خارجه، در همایش رسانه ای امروز، طرح رژیم ایران را به هدف آن چه که “تامین امنیت هرمزگان و رفت و آمد آزاد کشتی ها” می نامد با جزئیات بیشتر ارانه کرد. ولی بعید می نماید که کشورهای منطقه یا جهان، آن را جدی بگیرند. برخی تحلیلگران می گویند: حکومتی که خود عامل اصلی بحران و تنش در شاخاب پارس است، نمی تواند ادعای رهبری کند.

نوشته سخنگوی وزارت خارجه ایران، با رد هشدار اروپائیان، از گام بعدی نقض برجام سخن گفت اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top