news update

 روحانی و ظریف، با انتشار اخبار دروغین در مورد لغو تحریم ها از جانب پرزیدنت ترامپ، جنگ تبلیغاتی می کنند

حسن روحانی و محمد جواد ظریف همچنان به ترفند تبلیغاتی خود علیه پرزیدنت ترامپ و تحریم های آمریکایی ادامه می دهند و با بیان مطالب دروغین، می خواهند رئیس جمهوری آمریکا را فردی دمدمی مزاج تصویر کنند که حاضر است به آسانی به تحریم ها پایان دهد. ظریف و روحانی با انتشار ادعاهای دروغین، می خواهند این تصور را به وجود آورند که تحریم ها بخشی از سیاست اصولی ایالات  متحده علیه رژیم ایران نیست و پرزیدنت ترامپ نسبت به ادامه آن اصراری ندارد.

در چارچوب این ترفند تبلیغاتی و جنگ روانی، وزیر خارجه حکومت ایران ادعا کرد که پرزیدنت ترامپ آماده بود پس از دیدار مورد تقاضای خود با روحانی، همه تحریم ها علیه رژیم ایران را برچیند. حسن روحانی پیشتر ادعا کرده بود که ترامپ توسط رئیس جمهوری فرانسه به او پیغام داده بود که اگر حاضر به دیدار دوجانبه باشد، پیش از آن، همه تحریم ها را لغو خواهد کرد.

به گفته آگاهان، روحانی و ظریف با انتشار این گونه ادعاهای بی اساس، تحریم ها را یک امر حاشیه ای معرفی کنند که پیش از یک دیدار سیاسی، و یا پس از آن، قابل لغو و برچیده شدن است.

رئیس جمهوری و وزیر خارجه حکومت ایران، در ماه های اخیر، بازگشت تحریم های آمریکایی را “تروریسم اقتصادی” نام نهاده اند تا شاید بتوانند افکار عمومی در ایالات متحده و دنیا را علیه اقدام پرزیدنت ترامپ بشورانند. آن ها در توجیه این برداشت جعلی، همچنین ادعا کرده اند که بازگشت تحریم ها موجب کمیابی دارو و مواد غذایی در ایران شده است.

این ادعا کاملا نادرست است، زیرا تحریم های آمریکایی، ممنوعیت صادرات دارو و مواد غذایی به ایران را شامل نمی گردد و کمبودهای کنونی، به علت دزدی های کلان از جانب دست اندرکاران رژیم است که به احتکار دارو ادامه می دهند و ارزی را که دولت با نرخ ارزان، برای خرید مواد غذایی در اختیار افراد پرنفوذ قرار داده، صرف واردات کالاهای لوکس می شود.

وزیر بهداشت رژیم دو هفته پیش فاش ساخت که از سرنوشت بیش از یک میلیارد دلار پولی که برای خرید دارو اختصاص داده شده بود، خبری در دست نیست.

محمد جواد ظریف، که پیش از بازگشت به ایران، چندین بار با شبکه های خبری مختلف ایالات متحده مصاحبه کرده بود، در یکی از آن ها فاش ساخت که با شماری از نمایندگان کنگره آمریکا گفتگوی تلفنی داشته است – و این در حالی که به دستور خامنه ای، هرگونه دیدار و گفتگو با مقامات دولتی آمریکا ممنوع اعلام شده است.

نوشته  روحانی و ظریف، با انتشار اخبار دروغین در مورد لغو تحریم ها از جانب پرزیدنت ترامپ، جنگ تبلیغاتی می کنند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top