news update

باشگاه رشت: «به زنان اجازه ورود می دهیم». نهاد حکومتی: «از آب گل آلود ماهی می گیرند»

باشگاه سپیدرود رشت اولین نهاد ورزشی حکومت است که اعلام داشت از ورود زنان به ورزشگاه حمایت میکند ولی یک نهاد رسانه ای رژیم به نام ‘باشگاه خبرنگاران جوان” در واکنش نوشت “آن ها می خواهند با این کار،  از آب گل‌آلود ماهی بگیرند”.

باشگاه سپیدرود رشت با انتشار بیانیه‌ای از ورود تماشاچیان زن به استادیوم‌های فوتبال حمایت کرده و با انتقاد از یک گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صداوسیما،  که گفته بود چند طرفدار سپیدرود احساسی شدند و پیراهنشان را در جریان یک بازی درآوردند، آن را به “ماهی گرفتن از آب گل آلود” متهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران در گزارشی  نوشته بود : ” توجه به جدی شدن بحث حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها برای تماشای بازی های فوتبال حساسیت هایی را برانگیخته و برخی ها اعتقاد دارند اگر قرار باشد آقایان به این شکل به ورزشگاه بیایند به هیچ وجه زمینه حضور بانوان از لحاظ فرهنگی فراهم نیست‌.”اما باشگاه سپیدرود این رسانه را متهم کرده که با برجسته کردن موضوع می‌خواهند بهانه‌ای برای ممانعت از ورود زنان به استادیوم بتراشند.

باشگاه سپیدرود گفته: “در گزارش باشگاه خبرنگاران از واژه مبالغه‌آمیز برهنه استفاده‌شده و این در حالی است که تنها چند هوادار بر اثر شور و حرارت در هنگام تشویق پیراهن خود را از تن خارج کرده‌اند و این اتفاق در محیطی کاملاً مردانه اتفاقی خارج از عرف در جامعه ما نبوده و حتی در بسیاری از مراسم سوگواری مذهبی” رخ می‌دهد.

سپیدرود گفته: “به نویسنده گزارش باید اعلام کنیم که راه را به‌اشتباه رفته‌اید و رشت مرکز استان گیلان، زادگاه اولین تئاتر مختلط زن و مرد، اولین بازیگر زن ایرانی در تئاتر و اولین بازیگر مطرح زن ایرانی در سینما (فرخ لقا هوشمند و حمیده خیرآبادی)، اولین مدرسه دخترانه و ده‌ها نشانه احترام‌آمیز دیگر به بانوان است و اگر قرار به آزاد شدن حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باشد هواداران فوتبال دوست رشتی خیلی زودتر و پیشروتر از تمامی مناطق بستر را فراهم می‌کنند.”

نوشته باشگاه رشت: «به زنان اجازه ورود می دهیم». نهاد حکومتی: «از آب گل آلود ماهی می گیرند» اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top