news update

لاریجانی از کشورهای بزرگ جهان خواست علیه تحریم های آمریکایی به رژیم یاری برسانند

علی لاریجانی در این دیدار افزود: برخی کشورها نمی‌خواهند روابط دوستانه اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد

در همان حال که تلاش برای به گفتگو کشاندن روحانی با پرزیدنت ترامپ بی نتیجه ماند و ایالات متحده قصد دارد حلقه تحریم ها را روز به روز تنگ تر سازد،.علی لاریجانی از کشورهای بزرگ جهان خواست که به رژیم ایران برای مقابله با  تحریم های آمریکا یاری برسانند .

رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با سفیر هند در تهران  گفت: از کشورهای بزرگ انتظار داریم نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بی‌تفاوت نباشند چرا که اگر آمریکایی‌ها به زورگویی عادت کنند، به زودی به شما نیز زور می‌گویند.

علی لاریجانی در این دیدار افزود: برخی کشورها نمی‌خواهند روابط دوستانه اقتصادی میان دو کشور توسعه یابد. ایران و هندوستان نباید به این کشورها اجازه موفقیت دهند و باید در جهت توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تلاش کنند.

وی گفت : هندوستان کشور بزرگی است و ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه روابط میان دو کشور وجود دارد که باید از این فضا استفاده شود

با ادامه تحریم ها از سوی امریکا هند خرید نفت خود را از ایران متوقف کرده است  .سفیر هند پیشتر اعلام کرده بود که کشورش “در نگرانی پرزیدنت ترامپ در مورد حکومت ایران سهیم است” و تاکید کرد که کشورش مایل نیست شاهد وخامت بیشتر اوضاع در منطقه باشد .

سفیر آمریکا در سازمان ملل پیشتر از هند خواسته بود که  در روابط اقتصادی خود با ایران تجدید نظر کند. هند یکی از خریداران اصلی نفت ایران بود .

علی لاریجانی تأکید کرد: ایران و هند می توانند در حوزه انرژی و تکنولوژی جدید و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه مکمل یکدیگر باشند.

گدام دارمندرا سفیر هندوستان در این دیدار گفت: امیدواریم که ارتباطات ما در زمینه تجاری تکنولوژی و صنعتی حفظ شود و دو کشور با هم روابط  خوبی داشته باشند .

نوشته لاریجانی از کشورهای بزرگ جهان خواست علیه تحریم های آمریکایی به رژیم یاری برسانند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top