news update

راهکار روحانیون به مردم برای رویارویی با مشکلات اقتصادی: روی آوزدن به فرهنگ عاشورایی

روحانیون حکومت اسلامی ایران در خطبه های اخیر خود توصیه می کنند که برای رویارویی با مشکلات اقتصادی و کمبود مایحتاح عمومی و ادامه گرانی کمرشکن، مردم با آن چه که “فرهنگ عاشورایی” توصیف گردیده آشنا شوند و راه از خودگذشتگی و قناعت را در پیش گیرند.

آخوند عبدالله حاجی صادقی در مقام نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران، در خطبه ای در این زمینه گفت: «عاشورا طلوعی بی غروب و آغازی بی پایان است و آن چه در روز عاشورا رخ داد، تمام جغرافیا و تاریخ را تحت تاثیر قرار داد و اکنون مردم ایران باید برای غلبه بر مشکلات اقتصادی همان راه را دنبال کنند».

این آخوند دولتی یادآوری کرد که روح الله خمینی شعاری با این مضمون عنوان کرده بود که اکنون باید مورد پیروی قرار گیرد. او یادآور شد که بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفته بود “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا”. یعنی، هر روز باید مردم تصور کنند که در سوگ و عزاداری عاشورا هستند و مدح آنانی را می گویند که در راه اعتلای اسلام اهل تشیع، جان خود را قربانی کردند. مفهوم گسترده تر این شعار آن است که سراسر منطقه و جهان باید خاک کربلا تلقی شود، یعنی مکانی که باورمندان شیعه باید جان خود را در آن جا فدای اسلام سازند.

به گفته نماینده مذهبی خامنه ای در سپاه پاسداران، اینگونه آمادگی ملت ایران برای ایثار و قداکاری، می تواند تحریم های اعلام شده از جانب ایالات متحده را جبران کند و مردم در برابر کمبود مایحتاج، خاموش بمانند و این وضع را با خمودگی تحمل کنند.

آخوند عبدالله حاجی صادقی در دنباله سخنان خود گفت: «عاشورا حادثه ای نبود که فقط در محرم یک هزار و چهارصد سال پیش اتفاق افتاد، بلکه هرساله امام حسینی ها باید برای احیای دین خداوند تلاش کنند و باید عاشورا را زنده بداریم تا دین خدا زنده بماند».

شمار بیشتری از امامان جمعه در ایران در خطبه های دو روز پیش، همانند آخوند حاجی صادقی، از مردم خواستند صبور باشند و در برابر فشار و تحریم مقاومت کنند و از میزان مصرف و سطح انتظارات خود بکاهند.

کره شمالی اکنون سالیان دراز است با تحریم های اقتصادی روبرو می باشد. در آن کشور نیز رژیم کمونیستی بیشترین بخش از منابع مالی کشور را در راه برنامه های اتمی و موشکی هزینه می کند. این امر موجب گردیده که گرسنگی و بیماری در کره شمالی در ابعاد گسترده حاکم شده و کودکان از رشد طبیعی محروم هستند.

حکومت کره شمالی باور دارد که اگر برنامه های اتمی و موشکی خود را برچیند، رژیم سقوط خواهد کرد. به گفته ای دیگر، تسلیحات اتمی و موشکی کره شمالی، نوعی بیمه نامه برای ادامه حکومت رژیم کمونیستی می باشد.

نوشته راهکار روحانیون به مردم برای رویارویی با مشکلات اقتصادی: روی آوزدن به فرهنگ عاشورایی اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top