news update

نخست وزیر اسرائیل در دیدار با گروهی از اعضای پارلمان فرانسه از دولت پاریس خواست حزب الله را در لیست تروریستی قرار دهد

نخست وزیر اسرائیل در دیدار با گروهی از اعضای پارلمان فرانسه، از دولت پاریس خواستار شد که همانند چندین کشور دیگر، حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد و فعالیت آن در کشور فرانسه را متوقف سازد.

بنیامین نتانیاهو در این دیدار که در دفتر کار او در اورشلیم برگزار شد، یادآوری کرد که حزب الله یک سازمان تروریستی است که از جانب حکومتی سرپرستی می شود که هدفش ایجاد آشوب در خاورمیانه است و اگر پرزیدنت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه می خواهد به طور قاطع و موثر با ترور مبارزه کند و موجب برقراری آرامش در منطقه شود، باید حزب الله را در فهرست تحریم ها قرار دهد.

دولت فرانسه پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری عثمانی، مدت دو دهه قیم کشور لبنان محسوب می گردید و هنوز هم با آن کشور مناسبات ویژه دارد. ولی هرگز در برابر حزب الله لبنان و فعالیت تروریستی گروه های شیعه در منطقه سیاست قاطعی ابراز نداشته و همیشه کوشیده است با حکومت اسلامی ایران روابط خوبی داشته باشد.

دیدار شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه از اورشلیم فرصت خوبی بود که نخست وزیر اسرائیل این پیام را به آگاهی سیاستمداران ارشد فرانسه برساند و آن ها را به تحریم حزب الله لبنان فرا خواند.

همزمان، جامعه یهودیان فرانسه تصمیم وزارت دادگستری فرانسه را در مورد خودداری از محاکمه قاتل یک بانوی سالخورده یهودی را به شدت نکوهش کرد و خواستار آن شد که این قاتل که با شعارهای اسلامی، یک انسان بی دفاع را به قتل رسانده محاکمه و مجازات شود.

این قتل فجیع سه سال پیش رخ داد و یک پسر جوان عرب و مسلمان که در همسایگی بانو سارا حلیمی می زیست و همیشه از کمک مالی و معنوی او برخوردار بود، به طور ناگهانی وارد آپارتمان او شد و با فریادهای الله اکبر او را با چاقو به قتل رساند.

دادگاه فرانسه هفته پیش رای داد که گرچه قاتل از نظر روانی سالم است، ولی در هنگام قتل، با کشیدن کانابیس که یک گیاه مخدر است، سلامت فکری خود را از دست داده و مرتکب قتل شده بود و از این رو نباید مورد تعقیب و مجازات قرار گیرد.

رهبران جامعه یهودیان فرانسه گفتند که دادگاه فرانسه با این شیوه قضاوت، عملا کشتار یهودیان در آن کشور را مجاز ساخته است. آن ها گفتند که از این پس در فرانسه احساس امنیت نمی کنند و ممکن است آن کشور را ترک گویند.

در سال های اخیر، با افزایش گرایش های یهودستیزانه در فرانسه و قدرت گرفتن عناصر افراطی اسلامی، چندین مورد قتل های تکان دهنده علیه یهودیان صورت گرفته و شماری از افراد بیگناه و بیدفاع، که همگی یهودی بوده اند کشته شده اند و با خودداری از محاکمه و مجازات آن قاتل عرب و مسلمان، یهودستیزان احساس قدرت بیشتری می کنند.

در سال های اخیر بیش از ده هزار نفر از یهودیان فرانسه به اسرائیل مهاجرت کرده اند. شمار یهودیان مقیم فرانسه در سال های اخیر، حدود نیم میلیون نفر برآورد شده است.

نوشته نخست وزیر اسرائیل در دیدار با گروهی از اعضای پارلمان فرانسه از دولت پاریس خواست حزب الله را در لیست تروریستی قرار دهد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top