news update

نتیجه آخرین نظرسنجی در آستانه انتخابات پارلمانی اسراییل:حزب آبی و سفید از حزب لیکود پیشی گرفته است

پانزده روز مانده به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل، آخرین نظرسنجی نشان می دهد که حزب جدیدی که با نام “آبی و سفید” به رنگ پرچم ملی اسرائیل چند ماه پیش برپا شد، از حزب لیکود پیشی گرفته، ولی هنوز در اقدام برای برپایی کابینه آینده، جناح راست به رهبری بنیامین نتانیاهو از کرسی های بیشتری در مقایسه با بنی گانتس برخوردار می باشد.

به موجب آخرین نظرسنجی، برای نخستین بار حزب میانه رو “آبی و سفید” از نظر تعداد کرسی هایی که احتمالا در انتخابات پیش رو به دست خواهد آورد، دو کرسی فراتر از حزب لیکود می باشد. چند نظر سنجی دیگر نیز که در روزهای اخیر به عمل آمده، همین نتیجه را تائید می کند که به موجب آن، در صورتی که انتخابات امروز انجام می شد، حزب آبی و سفید سی کرسی به دست می آورد و این در حالی که لیکود، تنها به ۲۸ کرسی دست می یافت.

علی رغم این نتیجه، همین نظرسنجی نشان می دهد که چهل درصد از پرسش شوندگان گفته اند که نتانیاهو را بهترین شخصیت به عنوان نخست وزیر آینده می دانند، و این در حالی که شمار طرفداران بنی گانتس برای رسیدن به مقام نخست وزیری، تنها ۲۴ درصد بوده است.

آشنایان امور سیاسی اسرائیل ارزیابی می کنند که علت این افزایش محبوبیت آبی و سفید آن است که یکی از فرماندهان پیشین ارتش اسرائیل، ژنرال ذخیره گابی اشکنازی، در مقام یکی از رهبران این حزب، مناسب ترین فرد برای به دست گرفتن مقام وزیر دفاع آینده اسرائیل، تشخیص داده شده است.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع پیشین اسرائیل سال گذشته از این مقام کناره گرفت و از آن هنگام، نتانیاهو سرپرستی وزارت دفاع را نیز در دست گرفته و بعید می نماید که حاضر باشد این سمت را به دیگری بسپارد.

ولی از آن جا که ممکن است اویگدور لیبرمن در مقام رهبر حزب “ییشرائیل بیتینو” سرنوشت دولت آینده را رقم بزند، احتمال زیاد میرود که لیبرمن در ازای پیوستن به دولت ائتلافی، خواهان به دست گرفتن مقام وزارت دفاع باشد.

در گزارش ها آمده است که ژنرال ذخیره گابی اشکنازی، به فعالیت گسترده انتخاباتی، برای جذب آراء شهروندان ادامه می دهد و مرتبا برای دیدار با مردم شهرهای مختلف، در حال حرکت است.

در این میان، خبر می رسد که بانو سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر نیز به صورت فعالی به کارزار انتخاباتی شوهرش پیوسته و از طریق دیدار با افراد و سخنرانی در مجامع و همچنین تلاش های سیاسی دیگر، می کوشد افراد بیشتری را برای رای دادن به بنیامین نتانیاهو تشویق کند.

خانم سارا نتانیاهو از هنگامی که همسرش به مقام نخست وزیری رسیده، نقش فعالی را در بسیاری از زمینه های اجتماعی و سیاسی همسرش ایفا می کند. وی تقریبا در همه سفرهای خارجی نتانیاهو، همراه وی می باشد و آشنایان امور می گویند که او حتی در بسیاری از انتصاب های دولتی و حکومتی نقش ایفا می کند و یک بانوی قدرتمند محسوب می شود. اکنون پرسش آن است که پیوستن خانم سارا به کارزار انتخاباتی شوهرش، چند کرسی برای بنیامین به ارمغان خواهد آورد.

نوشته نتیجه آخرین نظرسنجی در آستانه انتخابات پارلمانی اسراییل:حزب آبی و سفید از حزب لیکود پیشی گرفته است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top