news update

نماینده برتر ایران در سوریه در پی پیگیری روابط اقتصادی نزدیکتر

محمدباقر قالیباف ، رئیس پارلمان ایران روز سه شنبه برای بازدید از سوریه که به توسعه همکاری های اقتصادی میان تهران و دمشق می پردازد ، وارد سوریه شد.
قبل از پرواز به دمشق ، قالیباف گفت که این دیدار به دعوت رسمی سوریه در حال انجام است و قرار است با مقامات ارشد این کشور گفتگو کند.

وی گفت: بحث در مورد گسترش همکاری های اقتصادی دوجانبه محور اصلی سفر وی بود.

رئیس مجلس گفت: “سوریه نزدیکترین منطقه به ایران است که می تواند دسترسی به بازارهای اروپا و مدیترانه را فراهم کند و فرصت های زیادی را فراهم می کند که ظرفیت های صنعتی ، کشاورزی و گردشگری را پشتیبانی می کند و همچنین همکاری در زمینه نفت را پشتیبانی می کند.” .

قالیباف گفت: “من امیدوارم که این دیدار به عنوان نقطه شروع خوبی برای (توسعه بیشتر) روابط اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی باشد.” وی افزود که سفر وی همچنین شامل دیدارهایی با تجار ایرانی و سوری بود.

وی همچنین از این کشور عربی به دلیل تحمل موفقیت آمیز تهدیدات امنیتی که از سوی گروه های تروریستی مانند داعش با آن روبرو شده است ، استقبال کرد. این مقام افزود: “این کشور اکنون در مسیر توسعه اقتصادی است.”

قالیباف پس از ورود به پایتخت سوریه در كنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس مجلس مردم سوریه حموده صباغ حضور یافت و اعلام كرد كه توافق نامه همکاری مشترك مشترکی در دست تدوین است كه توسط كشورها تنظیم می شود و به موقع توسط نهادهای قانونگذاری مربوطه تصویب می شود.

این مقام ایرانی مجدداً به موضوع پیروزی سوریه در برابر تروریسم روی آورد و تأکید کرد که “این ناامنی و جنگ ترور با حمایت آمریکایی ها انجام شد.”

پرس تی وی گزارش داد ، وی اما دوباره تأکید کرد که کشور عربی اوضاع وخیم را پشت سر گذاشته و اکنون دوران بازسازی و پیشرفت اقتصادی خود را سپری می کند.

قالیباف گفت: “جبهه مقاومت سوریه را خط مقدم خود می داند و از پیروزی مردم سوریه که به نوبه خود موجب خشم دشمنان شده است بسیار خوشحال است.”

وی همچنین به خاطر موفقیت در انتخابات هفت ساله دیگر برای رئیس جمهور بشار اسد ، به ملت عرب تبریک گفت.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top