news update

سازمان ملل متحد: COVID امسال به ضعیف تر ، کشورهای متخاصم بدتر برخورد می کند

معاون رئیس سازمان بشردوستانه سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد ، بیماری همه گیر COVID-19 امسال بسیار بدتر از سال 2020 کشورهای درگیر و فقیر را تحت تأثیر قرار داده است ، زیرا بسیاری از آنها با پرونده های بالاتر روبرو هستند و مرگ و میر آنها رو به افزایش است.
رامش راجازینگهام در یک جلسه توجیهی بسته به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که این موج ها به دلیل عدم دسترسی به واکسن ها ، کاهش اقدامات بهداشت عمومی ، افزایش اختلاط اجتماعی و گسترش نوع دلتا به حداقل 124 کشور ، تقویت می شود. از جمله 17 کشور شکننده و درگیر درگیری.

وی گفت: “این بیماری همه گیر از حد زیادی دور است.” “مسلماً ما در یکی از خطرناکترین دوره ها برای فقیرترین مردم سیاره خود هستیم.”

راجازینگهام در جلسات توجیهی خود به دست AP ، گفت كه تاكنون در سال 2021 تقریباً سه چهارم كشورهایی كه به كمك بشردوستانه احتیاج دارند ، موارد یا مرگ و میر بیشتری نسبت به سال 2020 ثبت كرده اند. و وی در بیش از یك سوم این كشورها ، حداقل سه برابر بیشتر از این موارد یا مرگ در سال جاری ثبت شده است. ”

وی این اعداد را “فقط نوک کوه یخ” خواند و گفت که توانایی آزمایش در بسیاری از این کشورها ناکافی است ، بنابراین سازمان ملل متحد “درک واقعی از مقیاس واقعی بحران” ندارد.

وی گفت: “امروز ، ما یك بیماری همه گیر دو طرفه داریم – یك مسیر برای جهان ثروتمند ، و یكی دیگر برای فقرا – كه با تفاوت های چشمگیری در دسترس بودن واكسن ، میزان عفونت و توانایی ارائه حمایت های سیاسی مشخص می شود.”

راجازینگهام با اطمینان از دسترسی فقیرترین کشورها به تجهیزات محافظتی ، اکسیژن ، کیت های آزمایش و سایر وسایل مهم از جامعه بین المللی خواست که در این مورد واکنش نشان دهند. وی گفت ، برای مقابله با همه گیری و وخیم شدن تأثیر بر فقیرترین مردم ، سیستم بشردوستانه جهانی برای کمک به 161 میلیون نفر خواستار 36 میلیارد دلار است.

راجازینگهام گفت کشورهای شکننده و درگیر درگیری نیز باید به واکسن دسترسی داشته باشند. وی گفت ، تا به امروز 80 میلیون دوز واکسن به کشورهایی که سازمان ملل درخواست کمک بشردوستانه داده است ، رسیده است.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی هدف واکسیناسیون 10٪ از جمعیت هر کشور را تا ماه سپتامبر تعیین کرده است. راجازینگهام گفت برای رسیدن به این هدف ، سازمان ملل تخمین می زند كه كشورهایی كه به كمك بشردوستانه نیاز دارند به 162 میلیون دوز اضافی نیاز دارند.

سازمان ملل پیش بینی می کند دوزهای بیشتری از واکسن در نیمه دوم سال 2021 در دسترس باشد ، اما راجاسینگام گفت که واکسن ها به تنهایی کافی نیستند.

وی خواستار حمایت بین المللی برای امکان تحویل واکسن در کشورهای فقیر و درگیر درگیری قبل از تاریخ انقضا آنها شد و گفت: این باید شامل استخدام و آموزش کارکنان بهداشت و ایجاد تدارکات و امنیت برای رسیدن به مکان های دور و افراد ساکن در مناطق تحت کنترل مسلح باشد. گروه ها.

وی گفت: “دوزهای واكسن بدون سیستم زایمان موثر اساساً بی فایده است.”

راجازینگهام گفت: “تقریبا نیمی از كشورها با درخواست های بشردوستانه كمتر از 50٪ دوزهای تحویل داده شده به آنها را اجرا كرده اند.” “به عنوان مثال ، در سودان جنوبی ، نمی توان واکسن زد زیرا بودجه لازم برای راه اندازی در دسترس نبود.”

شورای امنیت در حال رایزنی در مورد اجرای قطعنامه ای بود که در ماه فوریه تصویب شد و خواستار “مکث مداوم بشردوستانه” در همه مناطق درگیری برای دسترسی به واکسن ها بود. همچنین خواستار “دسترسی عادلانه و مقرون به صرفه به واکسن های COVID-19 در موقعیت های درگیری مسلحانه ، موقعیت های پس از جنگ و شرایط اضطراری انسانی پیچیده” شده است.

راجازینگهام گفت ، از زمان تصویب آن ، شکننده ترین کشورها مقدار کافی واکسن یا کمک دریافت نکرده اند.

وی گفت: “تا به امروز ، سطح تلاش برای پایان دادن به این همه گیری ناكافی بوده است.” “باید کارهای بیشتری انجام شود.”

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top