news update

شماری از جمهوری‌‌خواهان پیروزی بایدن را نپذیرفته و خواستار پیگیری شکایت‌های ترامپ‌ شدند

شماری از نمایندگان ارشد جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در ارتباط با تخلفات انتخاباتی اعلام کردند که هنوز جو بایدن را به عنوان رییس‌جمهوری منتخب نپذیرفته‌اند و از اقدام پرزیدنت  ترامپ برای «پیگیری قانونی در اعتراض به نتایج شمارش آرا» حمایت می‌کنند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، نخستین کسی است که از پرزیدنت  ترامپ، خواست که «سخت بجنگد» و شکست خود را در رقابت با جو بایدن نپذیرد. او گفت که ادعاهای ترامپ درباره تقلب باید بررسی شود.

او در گفت و گو با فاکس نیوز گفت: یکی از دلایلی که دونالد ترامپ نباید شکست را بپذیرد این است که جمهوری‌خواهان دیگر «هرگز» قادر نخواهند بود در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند.

گراهام  افزود: کمپین ترامپ در این انتخابات به چندین مورد برخورد کرده که پس از فوت افراد برای آنها رای غیابی ثبت شده است.

کوین مک‌‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا، نیز در توییتی نوشت: «هر رای قانونی باید شمرده شود. هر شمارش باید به صورت کامل انجام شود. هر اقامه دعوی باید شنیده شود. فقط و فقط آن موقع است که آمریکا تصمیم گرفته چه کسی در رقابت پیروز شده است».

او  این انتخابات را رقابتی‌ترین انتخابات در تاریخ معاصر آمریکا خواند و گفت: «به همین دلیل است که همه آرا باید شمرده شده، در همه جاهای لازم بازشماری صورت گرفته و به کلیه دعواهای حقوقی رسیدگی شود».

بیل هگرتی، نماینده جمهوری‌خواه منتخب مجلس سنا و سفیر سابق ترامپ در ژاپن، نیز اعلام کرد به کمپین ترامپ کمک مالی ارائه کرده تا «از صحت انتخابات» دفاع کند.

او همچنین با تکرار جمله‌ای از ترامپ گفت: «تا پایان انتخابات راه درازی باقی مانده».

تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه سنا، نیز  گفت: «تنها در یکی از شهرهای میشیگان به دلیل اشتباه سیستم، شش هزار رای ترامپ به اسم جو بایدن ثبت شد و دقیقا همین سیستم برای شمارش آرای کل شهرهای ایالت میشیگان مورد استفاده قرار گرفته بود. این مساله باید بررسی شده و اطمینان حاصل شود شمارش آرا در کل این ایالت درست انجام شده است».

وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی درباره  کمپین انتخاباتی پرزیدنت ترامپ، ضمن ارسال ایمیل‌هایی به هواداران خود، درخواست کمک مالی کرده است. بر اساس این گزارش در یکی از این ایمیل‌ها آمده است: «ترامپ به شما احتیاج دارد. با کمک به صندوق دفاع از انتخابات، قدمی پیش گذاشته و به او بپیوندید».

گفته شده است که در میان چهره‌های جمهوری‌خواه، تنها میت رامنی، عضو مجلس سنا، و جو دابلیو بوش، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، پیروزی بایدن را به او تبریک گفته‌اند.

از سوی دیگر، سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش‌ داد ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، و جرد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ، از او خواسته‌اند نتیجه انتخابات را بپذیرد.

نوشته شماری از جمهوری‌‌خواهان پیروزی بایدن را نپذیرفته و خواستار پیگیری شکایت‌های ترامپ‌ شدند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top