news update

حسن روحانی: در روزهای پیش رو آمار کورونا  بیشتر خواهد شد باید  هرچه سریع‌تر وزارت بهداشت واکسن کرونا را خریداری کند

حسن روحانی، به سعید نمکی وزیر بهداشت دستور داد  تا «هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید» واکسن کورونا را انجام دهد.

روحانی به وزیر بهداشت اعلام کرد   برخی کشورها توانسته اند که به واکسن کرونا دست یابند بهتر است تا مراحل «آزمایشی و تشخیصی» واکسن کورونا انجام و مقدمات تهیه آن آغاز شود.

روحانی از  مردم خواست تا با رعایت دستورالعمل های  بهداشتی و عدم حضور در تجمع‌های عمومی از انتشار بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

تاکنون بیش از ۳۷۳ هزار نفر در ایران به کورونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۲۱ هزار تن  جان خود را از دست داده‌اند.

هم چنین آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفته است: “گیلان بیش از دوماه است که در وضعیت قرمز قرار دارد و در این مدت بارها به هموطنان توصیه کرده و از آنان خواسته‌ایم به این استان مسافرت نکنند، اما توجه نکرده‌اند رفتاری کاملاً غیراخلاقی که تبعات سنگینی می‌تواند برای مردم استان و خود آنان دربر داشته باشد”.

او افزود: هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار کورونایی در بیمارستان‌های شهرستان‌های گیلان بستری هستند. متاسفانه ۱۵نفر از بیماران جدید،مسافرانی هستند که از سایر استان‌ها به گیلان سفر کرده‌اند”.

منصور علی زارعی، نماینده مجلس  نیز گفته است : “قبل از تعطیلات از مردم خواستیم که به شهرهای شمالی سفر نکنند” اما “مردم به این نکات گوش نکردند، با اینکه ورود به ساحل دریاها ممنوع بود اما عده زیادی به ساحل رفتند”.

کارشناسان  و متخصصان بهداشتی می‌گویند که با توجه به ادامه آمار سه رقمی مرگ روزانه بر اثر ابتلا به کورونا ، دولت بایستی از قبل محدودیت‌هایی را برای سفر شهروندان در ایام تعطیلات اعمال می‌کرد.

سفرهای تعطیلات ماه محرم و همچنین برگزاری مراسم‌های عزاداری این ماه، که بر اساس برخی گزارش‌ها در مناطقی بدون رعایت هیچ یک از دستورالعمل های  بهداشتی اعلام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا ایران انجام گرفته، این احتمال را بوجود آورده که در هفته‌های آتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایران باشیم.

نوشته حسن روحانی: در روزهای پیش رو آمار کورونا  بیشتر خواهد شد باید  هرچه سریع‌تر وزارت بهداشت واکسن کرونا را خریداری کند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top