news update

در یک رویداد تاریخی، دو هیات ارشد اسرائیلی و آمریکایی به سوی امارات عربی متحده پرواز کردند

اعضای دو هیات اسرائیلی و آمریکایی در عکس یادگاری در کنار هوا/یمای العال پیش از پرواز به امارت

نخستین پرواز رسمی از اسرائیل به امارات متحده عربی، پیش از ظهر امروز انجام گرفت و هواپیمای اسرائیلی ال عال با پرواز مستقیم از فراز عربستان سعودی،  وارد امارات عربی متحده می شود.

در این هواپیما یک گروه از مقامات اقتصادی و بازرگانی اسرائیل و همچنین کارشناسان امور فنی و تکنولوژی به سرپرستی مئیر شبات دبیر شورایعالی امنیت ملی اسرائیل، و همچنین هیات بلندپایه آمریکایی به ریاست جارد کوشنر مشاور ارشد پرزیدنت ترامپ در امر پیشبرد صلح بین اسرائیل و کشورهای عرب و فلسطینی ها همراه با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و شماری دیگر از بلندپایگان دولت آمریکا حضور دارند.

انتظار می رود که در این سفر، یک رشته توافق های اصولی برای برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور و همچنین آغاز همکاری های اقتصاد و بازرگانی و تکنولوژی امضا شود.

در مرحله بعدی، قرار است یک هیات بلند پایه نظامی و امنیتی، به سرپرستی رئیس دفتر وزارت دفاع رهسپار ابوظبی شود.

ابتدا قرار بود در هیئتی که امروز رهسپار امارات شد، نمایندگان ارشد وزارت دفاع نیز حضور داشته باشند. ولی ترجیح داده شد که این سفر به طور جداگانه انجام گیرد، زیرا موضوع های مورد بحث آنقدر مهم و حساس است که نباید آن ها را با امور بازرگانی و سرمایه گذاری در هم آمیخت.

امارات عربی متحده خود را از جانب حکومت اسلامی ایران مورد تهدید جدی می یابد و همزمان، حوثی های یمن که به صورت مزدوران رژیم ایران در شبه جزیره عرب عمل می کنند تهدید کرده اند که اگر امارات از ادامه همکاری نظامی با عربستان علیه حوثی ها دست برندارد، آن کشور نیز هدف موشک قرار خواهد گرفت.

روز گذشته یک حمله موشکی و همچنین حمله پهپادهای انتحاری علیه هدف هایی در عربستان انجام گرفت که ناکام ماند. حوثی ها تهدید کرده اند که به حملات مشابهی علیه امارات دست خواهند زد.

سیستم های ضد موشکی اسرائیل از نوع گنبد آهنین و پیکان (ختس) می تواند برای حفاظت از حریم هوایی امارات بسیار موثر باشد.

کارت ورود به هواپیمای العال در پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی

این ها همه مسائلی است که وزارت دفاع اسرائیل ترجیح داد در سفر جداگانه هیات نظامی به امارات، مورد بحث و رایزنی قرار دهد.

تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل می گوید که در این روز تاریخی، دو تحریم برداشته شده و یک تحریم سوم برقرار گردیده است. به گفته این تحلیلگر، امارات عربی تحریم اقتصادی و بازرگانی علیه اسرائیل را لغو کرد و اسرائیل متقابلا از مخالفت پیشین خود با فروش جنگ افزارهای مدرن آمریکایی و به ویژه جنگنده های اف – ۳۵ به امارات دست بر می دارد و در مقابل، با یک تحریم جدید از جانب امارات روبرو می شود و آن، انصراف اسرائیل از الحاق نقاطی از کرانه باختری به خاک خویش است.

نزدیکان نتانیاهو می گویند که راکد گذاشتن برنامه الحاق یک امر موقت است و در فرصت مناسب عملی خواهد شد.

نوشته در یک رویداد تاریخی، دو هیات ارشد اسرائیلی و آمریکایی به سوی امارات عربی متحده پرواز کردند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top