news update

وزرای اسرائیل طرح پاندمی رئیس ستاد مقابله با کرونا را تایید کردند اما اجرای آن در مدارس را مانع شدند

طرح «چراغ راهنمایی» گستره محدودیتهای آمار کرونایی را بر اساس محل معین کرد، اما مقامات آموزشی گفتند مدارس در همه جا باز خواهد بود، حتی در مناطق قرمز.

غروب یکشنبه، وزرای دولت در نهایت پس از چندین بار که رأی گیری در این مورد به نتیجه نرسید، به اتفاق آرا طرح «رانی گمزو» رئیس ستاد مقابله با کرونا در رابطه با پاندمی کوئید ۱۹ که طبق آن، محدودیتها بر اساس آمار تلفات شهرها اجرا خواهد شد را تایید کردند.

این طرح، که به طرح «چراغ راهنمایی» معروف است، قرار است میان شهرها بر اساس آمار آلودگی ویروس کرونا تمایز قائل شده، و نواحی «قرمز» دارای محدودیتهای شدیدتر، و سپس نواحی «نارنجی» و «زرد» محدودیت کمتر، و در آخر نواحی «سبز» از کمترین محدودیتها در رابطه با اجتماعات در فضاهای سرباز و سرپوشیده واقع شوند.

بنا به بیانیه مشترک وزارت بهداشت و دفتر نخست وزیر، این طرح، نه از اول ماه، چنانکه گمزو خواسته بود، بلکه از ۶ سپتامبر آغاز خواهد شد.

بنا به گزارش کانال ۱۲، گرچه گمزو برای شمول مدارس در این طرح فشار آورده بود، و خواسته بود مدارس و انستیتوهای آموزشی در نواحی دارای آمار بالای آلودگی تعطیل باشند (و یا دیرتر باز شوند)، وزرا بلافاصله مخالفت کردند، که نشانه ای از تداوم تنش میان گمزو و دولت است.

به گزارش اخبار کانال ۱۲، «یوآو گالانت» وزیر آموزش، در جلسه کابینه کرونا به گمزو گفت «آمار مربوط به شهرهای قرمز ربطی به مدارس ندارد. مدارس، جزیره ثبات اند».


تصویر: «یاکوف لیتزمن» معاون وزیر بهداشت وقت، چپ، حین دست دادن با رانی گمزو در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت بهداشت، اورشلیم، ۳ ژانویه ۲۰۱۹. (Noam Revkin Fenton/Flash90)

گمزو در پاسخ گفت، اگر وزرا واقع در این مورد پافشاری می کنند، می بایست مسؤولیت عواقب آن را نیز بپذیرند.

بنا به گزارش، گمزو به وزرا گفته است، «موضع من فرقی نکرده است. باز شدن مدارس شهرهای «قرمز» موجب صعود آلودگی در این شهرها و شهرهای دیگر خواهد شد». «من به مبارزه در این مورد ادامه خواهم داد».

مقامات رسمی از گشایش مدارس در ۱ سپتامبر ابراز نگرانی کرده اند، و آن را از عوامل احتمالی مهم آلودگی تلقی می کنند. بازگشایی شتابزده مدارس در ماه مه، که کشور توانسته بود با تعطیل شدید چندین ماهه، ویروس را تقریبا از میان بردارد، از عوامل مهم شیوع دوباره بیماری انگاشته شده است.

متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/ministers-okay-virus-czars-pandemic-plan-but-block-it-from-applying-to-schools/

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top