news update

حقوقدان اسرائیلی می خواهد از طریق قانونی، از ورود دو بانوی فلسطینی و مسلمان کنگره آمریکا جلوگیری کند

دو عضو کنگره ایالات متحده: بانو رشیده طلائب از تبار فلسطینی (ایستاده) و الهام عمر از تبار سومالیایی که هردو ضد اسرائیلی هستند و قصد سفر به این کشور را دارند

یک بانوی حقوقدان اسرائیلی، که در شیراز متولد شده است، اکنون جبهه دومی در مبارزه علیه حکومت اسلامی ایران و همچنین طرفداران ترور فلسطینی گشوده و آن شکایت به دیوان عالی عدالت اسرائیل است که به دو بانوی فلسطینی و سومالیایی عضو کنگره ایالات متحده، اجازه ورود به اسرائیل داده نشود. سخن از بانویی به نام رشیده طلائب از تبار فلسطینی و خانم الهام عمر از مسلمانان سومالیایی است که از جانب حزب دموکرات ایالات متحده وارد کنگره شده است و علنا اعلام داشته اند که هدف آن ها مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطینی ها می باشد.

خانم نیتسانا درشان لایتنر می گوید که این دو تن دشمنان علنی اسرائیل و عضو سازمان تحریم این کشور می باشند که بی دی اس نامیده می شود و هدفشان از دیدار از اسرائیل، گردآوری اطلاعات منفی علیه این کشور است و دولت اسرائیل حق دارد به آنان اجازه ورود ندهد.

گرچه خانم نیتسانا یک حقوقدان برجسته است که تا کنون توانسته در دادگاه های آمریکایی، حکم چند میلیارد دلار جریمه علیه حکومت اسلامی ایران دریافت کند، بعید می نماید که دیوانعالی عدالت اسرائیل شکایت او را بپذیرد. البته در گذشته از ورود برخی فعالان تحریم اسرائیل، اجازه ورود به این کشور را نیافته اند، ولی بعید می نماید که چنین حکمی علیه دو عضو کنگره ایالات متحده صادر شود.

خانم نیتسانا برپا کننده نهادی با نام “شورت هدین” Shurat Hadin می باشد که به مفهوم “دادپروری” است. او تا کنون به نام آمریکاییانی که قربانی ترور عربی و اسلامی شده اند، علیه رژیم ایران و حکومت خودگردان فلسطینی میلیاردها دلار غرامت از حکومت ایران تقاضا کرده است. استدلال این حقوقدان آن بوده که حکومت ایران با اعطای ده ها میلیون دلار کمک مالی به سازمان های ترور فلسطینی، موجب اجرای این جنایات شده و باید جریمه آن را پرداخت کند.

آگاهان می گویند با آن که اسرائیل از عضویت یافتن دو بانوی ضد اسرائیلی در کنگره آمریکا خشنود نیست، ولی آشنایان امور می گویند که این، یک امر حاشیه ای است و حزب دموکرات ایالات متحده همچنان قویا از اسرائیل جانبداری می کند. اکثریت بزرگی از یهودیان ایالات متحده، به طور سنتی، همیشه به سود حزب دموکرات رای داده اند.

سران حزب می گویند که در جانبداری قاطع دموکرات ها از اسرائیل هیچ خللی وارد نشده است. با این همه، یکی از مهمترین نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات آینده ریاست جمهوری، که برنی ساندرز Berni Sanderz نام دارد و خود یهودی است، هفته پیش در جریان کارزار انتخاباتی، گفت که از دیدگاه او، ایالات متحده بیش از حد از اسرائیل و منافع آن جانبداری می کند و باید در این امر توازنی به وجود آید.

بانو الهام عمر عضو کنگره آمریکا از جانب حزب دموکرات در کنار همسر و فرزندانش

نوشته حقوقدان اسرائیلی می خواهد از طریق قانونی، از ورود دو بانوی فلسطینی و مسلمان کنگره آمریکا جلوگیری کند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top