news update

جناح اصولگرا در حکومت، در تلاش برای برکناری روحانی، حالا او را به جاسوسی متهم می کند

در یک تلاش دیگر از جانب عوامل تندرو حکومت و از جمله سپاه پاسداران که می خواهند قدرت را به طور کامل در ایران به دست گیرند، اتهام بسیار وخیم و تازه ای علیه حسن روحانی مطرح ساختند و او را متهم کردن که اطلاعات محرمانه حکومت ایران به در یک مدت طولانی در اختیار کشورهای اروپایی قرار داده است.

رسانه های تندرو و اصولگرا در شماره های امروز خود ادعا کردند که حسن روحانی برای انتقال این اطلاعات، یک تفاهم نامه محرمانه امضا کرده بود که به موجب آن، حکومت ایران و کشورهای اروپایی به تبادل اطلاعات حساس امنیتی و نظامی می پردازند. در ادامه خبر ادعا شده که روحانی امضای این تفاهم نامه را محرمانه نگاه داشته و به آگاهی مقامات بالاتر از خود نرسانده بود.

روزنامه‌های کیهان تهران ، جام‌جم و خبرگزاری فارس  نوشتند که اینس‌تکس می‌خواهد کار ناتمام FATF را تمام کند و پس از ناکام ماندن تصویب دو لایحه باقی‌مانده از لوایح چهارگانه‌ی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ایران (موسوم به پالرمو و سی‌اف‌تی)، به گفته آنان، از در دیگری وارد شده و جمهوری اسلامی را دور بزند.

پاسدارحسین شریعتمداری  مدیرمسئول مؤسسه کیهان تهران ، گفت:  موگرینی و دولت حسن روحانی با تبانی با یکدیگر قصد انتقال اطلاعات حساس به خارج از کشور دارند و این  سخنان نشان می‌دهد که احتمالا طرف ایرانی حاضر به شفاف کردن هویت مشتریان ایرانی شده و این اطلاعات حساس را به خارج از کشور منتقل کرده است تا تراکنش‌ها ذیل اینستکس انجام شود. انتقال اطلاعات مالی و اقتصادی کشور، هسته مرکزی ماموریت FATF بود که به واسطه مقاومت شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مردم انقلابی، جلوی آن گرفته شد.

وی افزود:  از سخنان موگرینی می‌توان این‌طور استنباط کرد که اینستکس ماموریت FATF را برعهده گرفته و اطلاعات اقتصادی کشور را در اختیار اروپا قرار می‌دهد! در واقع اینس‌تکس علاوه بر اجرای تحریم‌های آمریکا، تبدیل به ابزاری برای دقیق‌تر شدن تحریم‌های آمریکا خواهد شد!»

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران در این باره نوشته است:  «پس از اینکه آمریکا و اروپا برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه اقتصاد ایران در قالب پیوستن ایران به معاهده پالرمو و CFT شکست خوردند، تلاش می‌کنند این اطلاعات را از طریق اینس‌تکس به دست بیاورند.»

رسانه‌های تندرو نزدیک به علی خامنه ای پیشتر نیز پس  از نشست برجام ، با حملاتی هم‌زمان به اینس‌تکس، آن را ابزاری برای شناسایی اطلاعات اقتصادی ایران و مؤثرتر کردن تحریم‌های آمریکا دانسته و از تفاهم‌نامه محرمانه تبادل اطلاعات میان طرف ایرانی و اروپایی خبر داده‌اند.

فدریکا موگرینی ماینده عالی اتحادیه اروپاهفته گذشته گفته بود: «اینس‌تکس ساز و کاری است که باید در رابطه با شناسایی هویت مشتری بسیار محتاط باشد.»

کیهان با طرح این پرسش که “در شرایطی که اروپا اعلام کرده است که صرفا در زمینه غذا و دارو با ایران همکاری خواهد کرد، چه نیازی به هویت مشتریان ایرانی است؟”، ادامه داده است: «این روند نشان می‌دهد که اروپا و آمریکا با بهانه اینس‌تکس، به دنبال دستیابی به اطلاعات اقتصادی ایران هستند تا بتوانند تحریم‌ها را دقیق‌تر و موثرتر اجرا کنند.»

پاسدار حسین شریعتمداری نوشت: دولت باید در زمینه انتقال اطلاعات به صورت شفاف عمل کند .

وی  افزود: علی اصغر نوری، مدیرعامل شرکت متناظر اینس‌تکس باید توضیح بدهد  که «چه اطلاعاتی از ایران به اروپا منتقل شده است؟ چه توافقات مکتوب و شفاهی برای همکاری اطلاعاتی انجام و اجرایی گشته است؟»

یک تشکل  دانشجویی اصولگرا نیز پیشتر در نامه ای نوشته بود مدیرعامل شرکت متناظر اینس‌تکس باید «تمامی تفاهمات و توافقات ذیل اینس‌تکس را به طور علنی منتشر کرده و با شفافیت تعهدات اینس‌تکسی به سوالات اساسی شکل‌گرفته برای مردم و دانشجویان پاسخ دقیق و مستدل ارائه کند.»

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در بیانیه ای نوشته است:   درز اطلاعات حساس اقتصادی مهم‌ترین دلیلی بود که شورای نگهبان و دلسوزان و حامیان منافع ملی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیوستن به کنوانسیون‌های مربوط به FATF مخالفت کردند، صحبت‌های خانم موگرینی حاکی از این است که اطلاعاتی رد و بدل شده است و در نتیجه انجام اولین تراکنش را تسهیل کرده است.

نوشته جناح اصولگرا در حکومت، در تلاش برای برکناری روحانی، حالا او را به جاسوسی متهم می کند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top