news update

حکومت ایران چهار صفر را از پول ملی حذف می کند و ورشکستگی اقتصادی خود را مورد تائید قرار می دهد

حکومت اسلامی ایران رسما ورشکستگی خود را مورد تائید قرار داد و اعلام داشت که از این پس هر ده هزار تومان معادل یک تومان خواهد بود و یک تومان که تاکنون شامل ده ریال می شد، از این پس شامل صد ریال محسوب خواهد شد. با آن که اجرای چنین اقدامی، به دنبال تورم مالی سرسام آور یک سال اخیر اجتناب ناپذیر بوده، کارشناسان اقتصادی ارزیابی می کنند که همین اقدام نیز به روند تورم مالی شتاب می بخشد و در آینده ای نه چندان دور، تومان در حدی ضعیف خواهد شد که رژیم دوباره ناچار خواهد گرید یک یا چند صفر دیگر را نیز از پول ایران حذف کند.

در یک سال اخیر، روند افزایش نرخ ها و به دنبال آن پائین آمدن بهای پول ایران آن قدر سریع بوده که هر رقم خرید و یا هر معامله با چندین صفر همراه است و برای خرید یک کیلو گوشت، باید یک بسته اسکناس تحویل داد.چ

شدت گرفتن تحریم های اقتصادی ایالات متحده، تنها یکی از علت های تورم مالی سرسام آور در حکومت اسلامی ایران است و عوامل دیگری نیز در این ورشکستگی اقتصادی دخالت دارد که اهمیت آن را نمی توان از تحریم ها کمتر دانست.

در برخی کشورهایی که دارای نظام های جهان سومی می باشند، حذف یک یا دو صفر از پول ملی، رفتاری رایج می باشد. ولی کمتر کشوری را می توان یافت که چهار صفر را به طور یک ضرب حذف کند. ترکیه و ارژانتین، از جمله کشورهایی بودند که به حذف صفرها از پول خود دست زدند تا شاید بتوانند اقصتاد خود را درمان کنند. ولی تلاش آن ها نیز نتیجه چندانی نداد، که علت آن بیمار بودن کل اقتصاد آن کشورها و سیاست های نادرست رهبران است.

اسرائیل نیز حدود سی سال پیش ناچار به حذف چهار صفر از پول ملی خود شد. ولی پس از آن با انجام سیاست های اقتصادی درست و مدیریت هوشمندانه، از بحران اقتصادی بیرون آمد و اکنون دارای یکی از اقتصادهای قوی جهان می باشد.

تحلیگر رادیو پیام اسرائیل می گوید که علاوه بر تحریم های آمریکایی، که فروش نفت ایران را دچار فاجعه کرده و موجب شده که از بیش از دو میلیون بشکه در روز، به حدود یکصد هزار بشکه برسد، عوامل اصلی دیگر ورشکستگی اقتصادی ایران، دزدی های کلان مقامات ارشد رژیم، هزینه کردن پول مردم در برنامه های غیرتولیدی مانند موشک و اتم و جنگ افزارهای دیگر، و همچنین این واقعیت است که بیش از نیمی از بازرگانی و صادرات و واردات ایران توسط سپاه پاسداران انجام می گیرد که هیچگونه مالیاتی نمی پردازد و به موازات آن، باعث ورشکستگی بازرگانان میانه و خرده پای ایران می شود و تعطیلی کارخانه ها را به دنبال می آورد. سپاه پاسداران هر سال میلیاردها دلار کالای قاچاق به کشور وارد می کند و درآمد آن را به ادامه برنامه های موشکی و اتمی خود و تامین هزینه نیروهای مزدور حکومت ایران در کشورهای همسایه اختصاص می دهد.

ایالات متحده امیدوار است که با به صفر رساندن صادرات نفت ایران، علی خامنه ای را ناچار سازد به پای میز مذاکره بیاید. حسن روحانی گفته است که با انجام گفتگو با کشورهای دیگر مخالفتی ندارد. ولی این گفتگوها باید در شرائط مساوی و احترام متقابل صورت گیرد و نه آن که یک کشور بخواهد حکومت کشور دوم را به زانو در آورد.

نوشته حکومت ایران چهار صفر را از پول ملی حذف می کند و ورشکستگی اقتصادی خود را مورد تائید قرار می دهد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top