news update

واشنگتن‌پست: ترامپ با استدلال منوچین برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران موافقت کرده است

پرزیدنت ترامپ در همان حال که هفته پیش تحریم های اتمی علیه رژیم ایران را گسترش بخشید و آن را به مواردی نیز که کاربرد غیرنظامی دارد توسعه داد، ولی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که به تقاضای وزیر خزانه داری خود موافقت کرده و معافیت شماری از این برنامه های اتمی همچنان برقرار خواهد بود و رژیم ایران می تواند به آن ها ادامه دهد.

واشینگتن پست نوشت که استدلال های استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده، پرزیدنت ترامپ را متقاعد ساخت که بهتر است تحریم های فزاینده آمریکایی، بخشی از فعالیت اتمی ایران را که به امور غیرنظامی مربوط می شود و ممکن است از نظر درمان بیماران نیز ضروری باشد، از تحریم های اعلام شده حذف کند.

خبرگزاری تسنیم در تهران، در گزارشی در این زمینه ادعا کرد که علیرغم استدلال های وزیر خزانه داری، مایک پمپئو وزیر خارجه و همچنین جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این عقیده بودند که باید همه فعالیت های هسته ای غیرنظامی رژیم ایران نیز مشمول تحریم ها گردد و معافیت هایی که تا کنون جریان داشته لغو شود. ولی در نهایت امر، پرزیدنت ترامپ استدلال های وزیر خزانه داری خود را پذیرفت و شماری از معافیت ها را همچنان باقی گذاشت.

نوشته واشنگتن‌پست: ترامپ با استدلال منوچین برای تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران موافقت کرده است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top