news update

آیا پرزیدنت پوتین برای کمک به نتانیاهو در انتخابات، به دیدار از اسرائیل خواهد آمد؟

نتانیاهو که بسیار امیدوار است دولت آینده اسرائیل را نیز برپا سازد، روابط بسیار دوستانه های با رئیس جمهوری روسیه دارد و بارها برای گفتگو با وی به مسکو سفر کرده است

محافل وابسته به حزب لیکود در اسرائیل این احتمال را مطرح ساخته اند که پرزیدنت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از برگزاری انتخابات عمومی اسرائیل، که قرار است کمتر از هشت هفته دیگر برگزار شود، به یک دیدار رسمی از اورشلیم دست بزند تا با این اقدام، به بنیامین نتانیاهو در این کارزار یاری برساند. هنوز از جانب دولت کرملین، واکنشی نسبت به این خبر ابراز نشده است.

نتانیاهو که بسیار امیدوار است دولت آینده اسرائیل را نیز برپا سازد، روابط بسیار دوستانه های با رئیس جمهوری روسیه دارد و بارها برای گفتگو با وی به مسکو سفر کرده است. ولی پرزیدنت پوتین تا نون به طور رسمی از اسرائیل دیدن نکرده است. اگر چنین دیداری صورت گیرد، می تواند در تقویت انتخاباتی نتانیاهو موثر باشد.

ستاد تبلیغات انتخاباتی حزب لیکود، که نتانیاهو ریاست آن را در دست دارد، در اوراقی که انتشار داده، می نویسد که “نتانیاهو کلاس دیگری است” و در کنار آن عکس های رهبر لیکود هنگام دست دادن به پرزیدنت پوتین، پرزیدنت ترامپ و همچنین ناراندرا مودی نخست وزیر هند دیده می شود.

هنوز معلوم نیست که چنین دیداری تا چه حد عملی باشد. کوتاه مدتی پیش از انتخابات پیشین اسرائیل که حدود سه ماه قبل برگزار شد پرزیدنت ترامپ نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت کرد و به صراحت گفت که او را بهترین رهبر سیاسی اسرائیل می داند.

سخنگوی سفارت روسیه در اسرائیل حاضر نشد نسبت به خبر احتمال دیدار پوتین از اسرائیل واکنشی نشان دهد و گفت که در این زمینه اطلاعی ندارد.

تنها حکومت اسلامی ایران نیست که سران امارات عربی متحده را زیر فشار شدید می گذارد و حتی بارها زبان به تهدید گشوده است که چرا با اسرائیل چنین روابط دوستانه ای دارد. بلکه اکنون مدتی است که ترکیه نیز به این فشار پیوسته و از دولت آن امیرنشین می خواهد که با اسرائیل قطع رابطه کند. امارات در ماه های گذشته پذیرای چندین شخصیت سیاسی اسرائیل بوده و ورزشکاران اسرائیلی به طور علنی در مسابقات ورزشی شرکت کردند و حتی سرود ملی اسرائیل در تالار ورزشی طنین افکن شد. اکنون دولت رجب طیب اردوغان در آنکارا تهدید می کند که اگر امارات از ادامه دوستی با اسرائیل دست برندارد، شدیدا آسیب خواهد دید. اردوغان ادعا می کند که سران امارات به اسلام خیانت کرده اند. ولی رهبران امارات می گویند که ادعاهای اردوغان ارزش پاسخگویی ندارد.

این درگیری لفظی هنگامی آغاز شد که فردی به نام “شاسین آقتای” مشاور پرزیدنت اردوغان، مناسبات آشکار و پنهان بین اسرائیل با امارات عربی متحده و عربستان سعودی را “عادی سازی روابط” توصیف کرد و آن را یک “خیانت” لقب داد.

اخیرا یکی از شهروندان عربستان سعودی که در شبکه های اجتماعی از شهرت بسیار برخوردار است و محمد سعودی نامیده می شود، به خاطر پیام هایی که در پشتیبانی از روابط با اسرائیل در شبکه های اجتماعی انجام داده، هفته پیش هنگامی که قصد زیارت از مسجد الاقصی را در شرق اورشلیم داشت، هدف سنگ و چوب گروهی از تندروهای فلسطینی قرار گرفت. محمد سعود، به دعوت وزارت خارجه اسرائیل از این کشور دیدن می کند.

نوشته آیا پرزیدنت پوتین برای کمک به نتانیاهو در انتخابات، به دیدار از اسرائیل خواهد آمد؟ اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top