news update

ادعای وزارت ارشاد؛ اقلیت های دینی به راحتی مناسک مذهبی خود را به جا می آورند!

“میردهقان” رییس اداره اقلیت‌های دینی وزارت ارشاد می‎گوید آنچه که در رسانه‌های غربی علیه ایران اسلامی در خصوص بی‎توجهی به ادیان الهی عنوان می‎شود، بدون سند و مدرک است.

مجتبی میردهقان، مسوول امور اقلیت‌های دینی وزارت ارشاد/فرتور:امرداد

«محبت نیوز»- رییس اداره اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شده توجه به ادیان توحیدی نشات گرفته از آرمان انقلاب اسلامی بوده است.
سیدمجتبی میردهقان، پنجم مرداد، در اظهاراتی مبهم گفت: «غرب علاقه‌ای به دین‌مداری و رشد و اعتلای ادیان الهی ندارد چنانچه امروز در غرب، نیروهای امنیتی با لباس رسمی در کلیساها و مکان‎های مذهبی حضور می‎یابند در حالی که اماکن مذهبی و کلیساهای ایران همواره به روی پیروان ادیان ابراهیمی باز است.»
وی همچنین عنوان کرد، «آنچه که در رسانه‌های غربی علیه ایران اسلامی در خصوص بی‎توجهی به ادیان الهی عنوان می‎شود، بدون سند و مدرک است و شاهد اماکن مذهبی، کنیسه‌ها و کلیساهای متعددی در کشور هستیم که هموطنان مسیحی و کلیمی و زرتشتی به راحتی مناسک مذهبی خود را در آنها به جا می‎آورند.»
به نظر می‎رسد اظهارات این مقام مسئول ادامه واکنش به مصادره کلیسای انجیلی تبریز و برداشتن صلیب بالای برج آن است که با فشار رسانه‎ها و نهادهای بین‎المللی نظام عقب‌نشینی کرد و مجبور شد مسئولان سیاسی و کلیسایی ولایی را به خط کنند تا برای لاپوشانی مصادره کلیسای انجیلی تبریز دروغ‎بافی کنند و ادعا کنند صلیب به علت شرایط جوی و پوسیدگی افتاده بود و مصادره را نیز از اساس منکر شدند.
میردهقان گفته رسانه‎های خارجی بدون سند و مدرک حرف می‎زنند. یکی از مسائل مهم مسیحیان در ایران این است که در چهل سال گذشته حتی یک بنای کلیسا مجوز ساخت نگرفته است، آنچه نیست که اثبات نیاز ندارد، اگر این مقام فرهنگی یا دیگر کارگزاران نظام می‎گویند در گوشه‎ای از ایران کلیسایی ساخته شده مستند آن را ارائه دهند.
اگر ایران برای زندگی اقلیت‎های دینی شرایط نرمال داشت هزاران هموطن ارمنی، آشوری و زرتشتی و یهودی کشور را ترک نمی‎کردند. آیا این هم ادعایی دروغ است؟

  • بیشتر بخوانید: روایت غلط حسن روحانی از وضعیت اقلیت‌های دینی در کشور
  • بیشتر بخوانید: سرکوب اقلیتهای دینی در ایران زیر سایه‌ی «تزویر زَننده حکومتی»

وقتی پست و مقام در ایران بر اساس خوش خدمتی به ولایت باشد جایگاه آن بی‎ارزش می‎شود و دیگر مهم نیست فردی که آن پُست را اشغال کرده صداقت و عدالت و انصاف دارد یا نه! در نتیجه برای حفظ چهره نظام به هر دروغ و خیال‌بافی چنگ می‎زنند و دیگران را متهم می‎کنند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top