news update

اعتراف «احمد خاتمی» به عدم استقبال نمازگزاران از نماز جمعه

به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در تهران، امامان جمعه در شهرهای مختلف ایران، به این موضوع پرداختند و امام جمعه تهران نیز گفت رسانه‌ها از خلوت شدن نمازهای جمعه خوشحال نباشند.

«محبت نیوز»- احمد خاتمی، امام‌جمعه تهران روز جمعه ۴ مرداد با اذعان به خلوت شدن مراسم نماز جمعه گفت، رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی باید به نماز جمعه بپردازند.

احمد خاتمی خطاب به رسانه‌های رسمی در ایران، گفت:«از خلوتی نماز جمعه خوشحال نباشید. تخریب نماز جمعه فرصت سوزی است. از رسانه ها انتظار می رود تلاش بیشتری برای تشویق مردم برای حضور در نماز جمعه انجام دهند».

خطیب جمعه تهران افزود: «به نماز جمعه و خطبه های آن بها دهیم و بدانید که نماز جمعه از اهمیت و جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است».

او اظهار داشت:«خطیبان نماز جمعه وظیفه دارند دل‌های مومنان را متوجه خدا کنند. همه ما باید توجه داشته باشیم و بر اساس قرآن از خود مراقبت کنیم که اولاد و مسائل دیگر، ما را از ذکر خدا باز ندارند که نماز جمعه یکی از مصادیق آن است. نماز جمعه را فدای اولاد و غیراولاد نکنیم.»

خاتمی، نماز جمعه را فراجناحی و فراحزبی دانست و گفت: «نماز جمعه فراجناحی و فراحزبی است ولی تریبون ولایت و بیان خواسته های ایشان است».

خطیب نماز جمعه تهران گفت:«مردم و جوانان نیز باید اهمیت بیشتری برای نماز جمعه قائل باشند».

موضوع عدم استقبال نمازگزاران از نماز جمعه مدتهاست از سوی رسانه‌های ایران مطرح و به بحث گذاشته شده است. اما اینکه خود امامان جمعه به خلوت شدن جمع شنوندگانشان بپردازند، این روند را خطرناک ارزیابی کنند و برای بازگشتش حاضر به کوتاه آمدن از عادت و روند کارشان شوند تازه می‌نماید.

  • بیشتر بخوانید: احمد خاتمی به کاهش حضور جوانان در نماز جمعه اعتراف کرد
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top