news update

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها:علت ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در یک ماه اخیر “سیاسی” است

علی‌ عباس‌نژاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، نیز علت ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در یک ماه اخیر را “سیاسی” اعلام کرد و گفت: «از نظر ما درصد زیادی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی و دستی در کار است که ناکارآمدی سازمان‌های ذی‌ربط را نشان می دهد که  پشت این موضوع بهره‌برداری‌های سیاسی هم وجود دارد.

پیشتر رادیو پیام اسرائیل نیز در آغاز آتش سوزی ها در ایران گفته بود این حوادث عمدی،  شیوه ای برای ابراز مخالفت با رژیم است.

او افزود:  تاکنون چندین نفر به اتهام آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌ها و مراتع بازداشت شده‌اند و موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است اما نتیجه ای حاصل نشده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت که طی یک هفته اخیر حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی درگیر حریق بوده‌اند.

همزمان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه آتش‌سوزی منطقه بوزین و مره‌خیل در عصر  روز گذشته (دوشنبه) مهار شد، گفت: طبق اخبار رسیده از صبح امروز دوباره آتش شعله‌ور شده است.

آزاد شیخ ویسی مشکل اصلی این منطقه را شیب تند آن که نزدیک به شصت درجه است اعلام کرد و یادآور شد: این شیب تند کار را برای نیروها سخت کرده و هیچکس بیشتر از شش، هفت ساعت نمی‌تواند در این منطقه کار کند.

یادآور می شود: در جریان این آتش سوزی  سه عضو انجمن “ژیوای” پاوه به نام مختار خندانی،بلال امینی، و یاسین کریمی که از فعالان محیط زیست بودند و برای نجات جنگل و مراتع رفته بودند، جان خود را از دست دادند.

همچنین  اسماعیل چراغی، دهیار روستای چم گز،خبرداد که  جنگل‌های کوه تنوم و تنگ لیلم پلدختر، طعمه آتش شده که  با وجود تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی تاکنون این حریق مهار نشده است.

او افزود: آتش‌سوزی اکنون در جنگل‌های تنگ لیلم در حال شعله‌ور شدن است و برای مهار آن به نیروهای تازه نفس و امکانات و تجهیزات اطفا حریق نیاز است.

نوشته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها:علت ۱۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در یک ماه اخیر “سیاسی” است اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top