news update

تایمز مالی: هکرهای ایرانی قصد داشتند ماده کلر در آب اسرائیل را افزایش دهند که شهروندان مسموم شوند

بخشی از شبکه ابرسانی در شمال اسرائیل

روزنامه “تایمز مالی” چاپ لندن، در گزارشی فاش می سازد که هدف هکرهای رژیم ایران در حمله سایبری به شبکه آبرسانی اسرائیل، افزودن میزان کلر به آب مصرفی بود که اگر این توطئه عملی می گردید، ممکن بود سلامت جان شمار زیادی از مردم اسرائیل را به خطر بیاندازد.

این حمله سایبری حدود یک ماه پیش رخ داد و دو روز ادامه داشت و تاسیسات آبرسانی و فاضلاب بخش شمالی اسرائیل را هدف قرار داده بود. ولی به گفته مقامات، نتوانست آسیب جدی وارد سازد.

این گزارش که حمله، توسط هکرهای ایرانی انجام شده بود، هنوز به طور قاطع تایید نشده، ولی بسیاری از کارشناسان می گویند که هکرها از طریق سرورهای داخل ایالات متحده، توانسته بودند به کامپیوترهای شبکه آبرسانی شمال اسرائیل رخنه کنند.

در گزارش ها آمده است که اسرائیل برای دادن هشدار به رژیم ایران، شبکه کامپیوتری بندر عباس را به مدت چند ساعت مختل کرد و توانست به آمد و شد کشتی ها و تخلیه و بارگیری آسیب برساند. ایران وقوع اختلال در کار بندر را تایید کرد، ولی اسرائیل تا کنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

اکنون، روزنامه تایمز مالی از قول منابع اطلاعاتی که از آنها نام نبرده، می نویسد که هدف توطئه گران آن بوده که درصد کلری را که در اسرائیل برای سلامت مردم و به ویژه دندان کودکان، به آب آشامیدنی افزوده می شود، در حدی بالا ببرند که سلامت جان شمار زیادی از مردم و به ویژه کودکان را به خطر اندازد.

مقام اطلاعاتی تاکید کرد که مقامات اسرائیل به موقع از اختلال در آبرسانی آگاه شدند و از ادامه آن جلوگیری کردند و اگر قصد هکرها وارد کردن کلر اضافی به آب آشامیدنی بوده، در توطئه خود شکست خورده اند.

روزنامه تایمز مالی نوشت که یک مقام مسئول در امور انتظامی حکومت اسلامی، این اتهام را رد کرده و گفته است که ایران به خود اجازه نمی دهد به چنین کارهایی دست بزند و موجب مسمومیت شهروندان یک کشور دیگر گردد.

این روزنامه نوشت که کارشناسان می گویند توان سایبری هکرهای ایرانی، بالاتر از آن بوده که پیشتر ارزیابی می شد و آن ها در رخنه یابی به شبکه آبرسانی اسرائیل توانایی فنی خود را به اثبات رسانده اند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top