news update

سپاهی قالیباف در نخستین سخنرانی در مجلس جدید با ارائه مواضع اصولگرایانه، به دولت حسن روحانی حمله کرد

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس یازدهم، در نخستین سخنان خود در مجلس، سیاست سختگیرانه اصولگرایان را عرضه کرد و دولت روحانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت:  الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی دولت ناکارآمد است و مجلس با دولت منطقی و انقلابی خواهد بود.

این در حالی که حسن روحانی، در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، از نمایندگان خواسته بود در یک‌ سال باقی‌مانده از عمر دولت او، همکاری داشته باشند و مصالح ملی را بر “مصالح جناحی و حزبی” اولویت دهند.

قالیباف افزود: مجلس یازدهم مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان به دید وی محور استکبار جهانی را بی‌حاصل و پرضرر ارزیابی می‌کند، موضع ما  در برخورد با آمریکا تکمیل زنجیره انتقام خون قاسم سلیمانی است”.

رئیس مجلس یازدهم گفت: “باید مجلس با استفاده از ظرفیت های تقنینی و به خصوص نظارتی خود دولت را به سمت مطلوب هدایت کند”.

حسن روحانی پیش از شروع به کار مجلس جدید هم گفته بود “دولت از اکنون دست دوستی خود را به سمت مجلس جدید دراز می‌کند”.

رضا تقوی رئیس سنی مجلس نیز در اولین روز آغاز به کار پارلمان از جانب نمایندگان گفته بود:  “ما وکیل الدوله نیستیم و معاند الدوله هم نیستیم”.

اکنون اکثریت قریب به اتفاق مجلس یازدهم در دست محافظه‌کاران منتقد دولت است. در انتخابات اسفندماه از مجموع ۲۹۰ نماینده، ۲۷۹ نفر انتخاب شده‌اند. از این میان، تنها ۲۰ نماینده اصلاح‌طلب و ۳۷ نماینده مستقل به مجلس راه یافته‌اند.

مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پایین‌ترین سطح در تاریخ مجلس شورای اسلامی در چهل سال گذشته جمهوری اسلامی بوده است .

علی مطهری نماینده پیشین مجلس، نیز در انتقاد به نبود اختیار در مجلس اسلامی گفت: حالا به مردم حق می‌دهم که در انتخابات شرکت نکردند؛ وقتی می‌بینند مجلس کاره‌ای نیست و تصمیم‌ها، جای دیگری گرفته می‌شود طبیعی‌است‌که شرکت نکنند.

علی مطهری، افزود: سیاست طرف مقابل که در برابر مردم ایستاده اند هم عمدا این بود که مردم شرکت نکنند و مجلس مورد نظرشان برپا شود.

مطهری گفت:  بعد از مسائل بنزین برای مردم مسجل شد مجلس کاره‌ای نیست یا درباره FATF مجلس لایحه‌ها را تصویب کرد اما به راحتی مجمع آن‌قدر نگه داشت تا مهلت ما تمام شد و وارد فهرست سیاه شدیم.

این نماینده پیشین مجلس افزود: خانم پروانه سلحشوری را برای دلداری ‌دادن به مادران کشته‌شدگان آبان ۱۳۹۸ احضار می‌کنند، هیات رییسه مجلس سکوت می‌کند ؟؟ یا محمود صادقی را برای یک حرف حکم زندان می‌دهند و هیات رئیسان ساکت است؟. چون گروهی فکر می‌کنند این‌طور بهتر می‌شود نظام را حفظ کرد اما این اشتباه است.

وی گفت: جناح مقابل ملت  ۹۵درصد کار را انجام می دهند و به مردم می‌گویند حالا بیایید بین این دو یکی را انتخاب کنید. فکر می‌کنند دارند به نظام خدمت می‌کنند این‌طوری  که نمی‌شود کشور را اداره کرد. باید رفت و با رهبری صحبت کرد؟!

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top