Middle East

گزارش از سوریه: در حمله هوایی، شماری از افراد سپاه قدس و حزب الله نیر کشته شدند

تصویر هوایی یکی از حملات هوایی علیه مواضع نظامی سوریه که شماری از افراد حزب الله و سپاه قدس در آن کشته شدند

منابع خبری مستقل سوریه گزارش دادند مواضعی که سپیده دم امروز (چهارشنبه) مورد حمله جنگنده ها قرار گرفته، وابسته به حزب الله لبنان در ناحیه درعا در جنوب سوریه بوده است. از میزان خسارات و یا تلفات وارده، هنوز خبر موثقی در دست نیست. ولی دولت سوریه در بیانیه خود ادعا می کند که این حمله توسط جنگنده های اسرائیلی صورت گرفته است.

اسرائیل هنوز نسبت به این گزارش به سکوت ادامه می دهد، ولی سخنگویان نظامی در گذشته تائید کرده اند که بیش از یک هزار نقطه و هدف وابسته به سپاه قدس، حزب الله لبنان و دیگر نیروهای وابسته به رژیم ایران هدف حمله نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

محلی که بمباران شد در ناحیه ای به نام “تِل الحاره” قرار دارند که از آن جا می توان بلندی های گولان در داخل اسرائیل را رصد کرد. در گزارش های پیشین گفته شده بود که سپاه قدس و حزب الله می کوشند در این ناحیه استقرار نظامی داشته باشند تا از آن جا بتوانند به خاک اسرائیل تعرض کنند.

آگاهان نظامی یادآوری می کنند که نیروی هوایی اسرائیل در گذشته نیز این نقطه را دست کم یکبار بمباران کرده است. آخرین حمله هوایی حدود شش هفته پیش صورت گرفت که طی آن آسیب جدی به مراکز استقرار سپاه قدس و حزب الله وارد آمد، اما ازجزئیات آن خبر موثقی در دست نیست.

منابع خبری مخالف رژیم سوریه می گویند که در این حمله شمار نامعلومی از افراد حزب الله لبنان کشته و یا زخمی شده اند. به گفته منابع اوپوزیسیون، هدف از این حمله آسیب رساندن به مراکز استقرار سپاه قدس و نیروهای وابسته به آن و همچنین مواضع ارتش سوریه بوده است.

تلویزیون سوریه گفت که چهل دقیقه پس از نیم شب، صدای انفجارهای شدیدی از آن نقطه شنیده و حدود بیست دقیقه بعد، ار نقطه دیگری که با درعا چندین کیلومتر فاصله دارد و به مرز اسرائیل نزدیک تر است، دست کم دو انفجار رخ داد.

آشنایان امور نظامی در اسرائیل می گویند که تِل الحارۀ که احتمالا یکی از هدف های بمباران شده بامداد امروز بود، مواضع اطلاعاتی ارتش سوریه بوده که مطالب گردآوری شده در اختیار سپاه قدس نیز قرار می گرفته است.

به گفته این منابع، از ارتفاع تپه الحارۀ که بمباران شد، رکن اطلاعات ارتش سوریه و یا نیروهای ایرانی مستقر در آن جا می توانند با کمک تجهیزات الکترونی بخش مهمی از شمال اسرائیل را زیر نظر داشته باشند. این تپه ناحیه ممنوعه محسوب می شود و افراد غیرنظامی حق ورود به آن جا را ندارند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top