Europe

اخراج پناهجویی که می‌گوید حکم اعدامش صادر شده است

اعتراض سازمان عفو بین‌الملل به تصمیم اداره مهاجرت به اخراج یک پناهجوی عراقی

Lyssna: Persiska, Amnesty

سازمان عفو بین‌الملل، امنستی تصمیم اداره کل امور مهاجرت و دادگاه مهاجرت را برای اخراج یک پناهجوی عراقی، مورد انتقاد قرارداده است.

  این پناهجو که می‌گوید حکم اعدامش در عراق صادر شده، برای اخراج از سوئد در بازداشت به سر می‌برد. او ۳۵ ساله است و در سال ۲۰۱۵ به سوئد پناهنده شد. او گفته است در ابتدا نمی‌دانسته یک سال پیش از آمدن به سوئد و درخواست پناهندگی از این کشور در عراق به اعدام محکوم شده بوده و به همین دلیل آن را در درخواست پناهندگی خود منظور نکرده بود.

اداره مهاجرت و دادگاه مهاجرت، حرف این پناهجو را باورنکرده‌اند به ویژه که نام آمده در حکم اعدام نیز با نام پناهجو تفاوت‌هایی دارد. او در پاسخ به این مورد نیز گفته است نام عراقی او در اداره مهاجرت نادرست ثبت شده است.

اینک سازمان عفو بین‌الملل رفتار اداره و دادگاه مهاجرت را با این پناهجو مورد انتقاد قرارداده است. مادِلِین سیدلیتس از وکلای این سازمان گفته است نه اداره مهاجرت و نه دادگاه مهاجرت، درخواست این پناهجو را درمورد حکم اعدامش در عراق مورد بررسی قرار نداده‌اند.

وکیل این پناهجو نیز از حکم صادرشده برای موکلش انتقاد کرده است. اما اَنِت بِکلوند از رؤسای اداره مهاجرت می‌گوید این پناهجو باید می‌توانست هویت و نام خود را برای آنها ثابت کند، اما نتوانسته است.

اداره مهاجرت تاکیدکرده است اگر این پناهجو بتواند ادعای خود را ثابت کند، به عراق اخراج نخواهدشد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top