news update

یک هیات چهارنفره از کارشناسان چین برای راهنمای ایران در مبارزه با کرونا به تهران اعزام شده اند

هدف از این سفر، کمک به ایران در اجرای اقداماتی است که از گسترش ذات الریه جلوگیری می کنند. این متخصصان تجربیات خود را در مورد مبارزه با ویروس کرونا در اختیار متخصصان ایرانی قرار می دهند

دولت چین برای یاری رسانی به حکومت ایران در رویارویی با ویروس کرونا یک هیات تخصصی به تهران فرستاد. خبرگزاری ایرنا با تایید این خبر نوشت: مقامات چین اعلام کردند که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران، یک تیم ۴ نفره از متخصصان چینی را به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش یک روزنامه چینی، هدف از این سفر، کمک به ایران در اجرای اقداماتی است که از گسترش ذات الریه جلوگیری می کنند. این متخصصان تجربیات خود را در مورد مبارزه با ویروس کرونا در اختیار متخصصان ایرانی قرار می دهند.

وانگ یی، وزیر خارجه  چین نیز پیشتر در گفتگوی تلفنی  با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود از آمادگی این کشور برای کمک جدی به ایران در مبارزه با ویروس کرونا خبر داده و تاکید کرد :  تهران و پکن با کمک یکدیگر قادر به غلبه بر مشکلات بوجود آمده هستند.

همچنین گزارش شده است که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با ویروس کرونا به ایران خواهند رفت.مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، تدرس ادهانون گفت: “هیئت سازمان در دو روز آینده  به ایران متأثر از کرونا ویروس می رود.”

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: “امارات عربی متحده به ما در این زمینه کمک می کند. مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی، به نوبه خود گفت” سازمان می تواند در صورت عدم وجود مشکلی برای دسترسی به کشور، هیاتی را به ایران بفرستد.”

در  این گزارش امده که تاکنون  ۳۸۸ مورد عفونت کرونا‌ویروس در ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۴ مورد منجر به مرگ شده است. در عین حال ۷۳ نفر بهبود یافتند.

هم چنین خبرگزاری  ایرنا، خبر داد که کریستوف هاملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران خبر از ورود پنجمین محموله کیت‌های تشخیصی کرونا به ایران داده ونوشته که  پنجمین محموله کیت‌های تشخیصی کووید ۱۹ وارد تهران شد. این اقدام چقدر راحت‌تر و سریع‌تر بدون وجود محدودیت در نقل و انتقال اتفاق می‌افتاد.

کریستوف هاملمن همچنین در توییت دیگری نوشت: در راه بازگشت از فرودگاه به همراه اورژانس و کارکنان بهداشتی هستیم و از تلاش آنها در نبرد مشترک با کووید۱۹ متشکرم.

کیانوش جهانپور، روابط عمومی  وزارت بهداشت نیز در تایید این خبر گفت:  پنجمین محموله کیت‌های تشخیص کرونا از سوی WHO به ایران رسید.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top