news update

نظر سنجی در آمریکا: علیرغم سخنان ضد اسرائیلی سناتور یهودی برنی ساندرز، یهودیان همچنان به دموکرات ها رای خواهند داد

از یک نظرسنجی که در بین یهودیان ایالات متحده انجام گرفته، با آن که پرزیدنت ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود طرفداری زیادی از اسرائیل کرده، و در همان حال که سناتور یهودی برنی ساندرز از سران حزب دموکرات، حملات گزنده ای علیه نخست وزیر اسرائیل و سیاست این کشور در برابر فلسطینیان بر زبان آورده، باز هم اکثر یهودیان آمریکا به طور سنتی به هرکس که به مقام نامزدی حزب دموکرات برای مقام ریاست جمهوری برسد، رای خواهند داد.

حزب دموکرات در یک قرن گذشته همیشه از اقلیت های نژادی و دینی جانبداری کرده و از همین رو، یهودیان و سیاه پوستان، با درصد بزرگی، همیشه به جانبداری از دموکرات ها رای داده اند.

این احتمال مطرح است که در رقابت کنونی در داخل حزب دموکرات، برنی ساندرز به مقام نامزدی حزب برای احراز مقام ریاست جمهوری برسد. ولی نظر سنجی در بین یهودیان آمریکایی نشان می دهد که حتی اگر ساندرز به مقام نامزد دموکرات ها برسد، باز هم اکثر یهودیان آمریکایی به او رای خواهند داد.

موسسه پژوهش های انتخاباتی یهودیان آمریکایی که این نظرسنجی را انجام داده، در نتایج خود می نویسد که اکثر یهودیان آمریکایی از سیاست های پرزیدنت ترامپ خشنود نیستند و در انتخاباتی که قرار است کمتر از یک سال دیگر برگزار شود، مانند گذشته، به نامزد حزب دموکرات، هر که باشد، رای خواهند داد.

در میان روسای جمهوری ایالات متحده در طول نیم قرن اخیر، پرزیدنت ترامپ بیشترین حمایت را از اسرائیل به عمل آورده است. او از جمله سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل ساخت و حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت و همچنین از انضمام بخش اعظم آبادی های یهودی نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل جانبداری می کند.

با وجود ادامه جانبداری اکثر یهودیان آمریکایی از حزب دموکرات، در این نظرسنجی همچنین گفته شده که ۴۵ درصد از یهودیان، نسبت به سخنان برنی ساندرز علیه اسرائیل و نخست وزیر آن اعتراض دارند، ولی همچنان به نامزد حزب دموکرات رای خواهند داد. ۶۱ درصد از یهودیان پرسش شده گفته اند که با سیاست های پرزیدنت ترامپ به شدت مخالف هستند.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top