news update

فرمانده ارشد آمریکایی هشدار داد که رژیم ایران ممکن است توسط نیروهای مزدور، در افغانسان فتنه گری کند

ژنرال مک کنزی فرمانده ستاد نیروهای مرکزی ایالات متحده

فرمانده نیروهای مرکزی ستاد کل ارتش آمریکا، ژنرال مک کنزی می گوید که تهدید های جنگی و فتنه گری های رژیم ایران در افغانستان به حدی رسیده که یک تهدید جدی برای نیروهای آمریکایی و کشورهای عضو ائتلاف جنگی در آن کشور به وجود آورده است

حکومت اسلامی ایران از نخستین سال‌های به قدرت رسیدن، به دخالت گسترده نظامی در افغانستان دست زد که همچنان ادامه دارد.

ولی در سالهای اخیر بیش از پیش افزایش یافته، و این در حدی که استقرار نیروهای آمریکایی در أفغانستان را مورد خطر جدی قرار داده است.

ژنرال مک کنزی فرمانده ستاد نیروهای مرکزی ایالات متحده در روزهای اخیر سفر غیر منتظره ای به افغانستان داشت و در پایان دیدار خود گفت که دخالت های فتنه گرانه رژیم ایران در افغانستان امنیت سربازان آمریکایی را نیز به خطر می‌اندازد.

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی گفت که رژیم ایران همیشه در افغانستان دخالت نظامی داشته، ولی اکنون این دخالت به ابعاد گسترده‌تری رسیده که نیروهای آمریکایی را به شدت تهدید می کند. او گفت که در افغانستان نیز رژیم ایران از طریق نیروهای نیابتی اقدام می‌کند.

ژنرال مک کنزی این احتمال را مطرح ساخت که حکومت ایران درصدد برآید از طریق مزدوران خود در افغانستان به عملیات تخریبی گسترده‌ای علیه سربازان آمریکایی در آن کشور دست بزند.

ایالات متحده بر این است که رژیم ایران ممکن است برای انتقام جویی نسبت به هلاکت قاسم سلیمانی به عملیات نظامی در افغانستان علیه نیروهای آمریکایی دست بزند.

رژیم ایران بارها تهدید کرده که انتقام خون سلیمانی را خواهد گرفت و فرماندهان سپاه پاسداران گفتند که حمله موشکی به پایگاه عین الاسد در عراق کافی نبوده است.

حکومت ایران به شدت می کوشد موجب خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز بشود.

دریادار مک کنزی فرمانده نیروهای ستاد مرکزی ارتش آمریکا در توضیح احتمال انجام عملیات تروریستی از جانب حکومت ایران، از جمله گفت که رژیم هزاران افغانی را در چارچوب واحدهایی

به نام لشکر فاطمیون سازمان داده و به اعضای آن حقوق های کلان می‌پردازد و این افراد عامل اجرای خواسته های حکومت ایران در نقاط مختلف و از جمله افغانستان هستند.

گردانهای فاطمیون همچنین در سوریه فعالیت می‌کنند و می کوشند همراه با سپاه قدس ایران، مخالفان رژیم بشار اسد را بکشند.

گروه دیگری که در سوریه فعال است زینبیون نامیده می‌شود. آنها نیز حقوق ماهیانه خود را از حکومت ایران دریافت می‌کنند و در خدمت هدف های توسعه طلبانه آن هستند.

نیروهای آمریکایی در افغانستان در روزهای اخیر عملیات نظامی خود علیه طالبان را شدت بخشیده اند.

دولت واشنگتن اکنون مدت مدیدی است که برای رسیدن به نوعی توافق صلح با طالبان، مذاکرات مقدماتی انجام داده ولی هنوز معلوم نیست که به نتیجه ملموس خواهد رسید

نوشته فرمانده ارشد آمریکایی هشدار داد که رژیم ایران ممکن است توسط نیروهای مزدور، در افغانسان فتنه گری کند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top