news update

به دنبال موافقت مشروط ظریف با مذاکره با آمریکا، شماری از نمایندگان مجلس او را به مسؤولیت خون قاسم سلیمان متهم کردند

 

محمد جواد ظریف گفته بود که حتی از پس کشته‌ شدن قاسم سلیمانی هم مذاکره با آمریکا «غیرمتحمل» نیست و تنها شرط مذاکره برداشته‌ شدن تحریم‌ها توسط آمریکاست

در ادامه ابراز مخالفت جناح اصولگرا با هرگونه تماس با ایالات متحده، یک نماینده تندرو مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران که گفته بود ما حاضر به مذاکره با امریکا هستیم گفت : ۲۳تن از  نماینده های مجلس از ظریف به خاطر به خطر انداختن منافع ملی کشور و خیانت به خون قاسم سلیمانی از وی به قوه قضائیه شکایت کردند.این شکایت اولین گام برای استیضاح وزیر خارجه حکومت ایران دولت روحانی است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: اظهارات وزیر خارجه ناقض منافع ملی بوده و  مردم کرمان هنوز لباس عزا بر تن دارند و رهبر خط مقاومت هستند، ظریف در این شرایط نباید بر خلاف امنیت ملی خواستار مذاکره با آمریکا شود.

محمد جواد ظریف گفته بود که حتی از پس کشته‌ شدن قاسم سلیمانی هم مذاکره با آمریکا «غیرمتحمل» نیست و تنها شرط مذاکره برداشته‌ شدن تحریم‌ها توسط آمریکاست.

سخنان ظریف در این باره ، اعتراض حامیان رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشته و گروهی از آنان مقابل این وزارتخانه تجمع کردند.

حمید احمدی، کارشناس مسائل سیاسی، در این باره در ایسنا نوشته که  یقین دارم آدم‌ها هم مثل ملت‌ها «یوم الله» دارند. یوم الله آدم‌ها روزی است که خدمت می کنند و صداقت نشان می دهند، ولی در بازار سیاست، خیانت می بینند و بی تقوایی می کنند.

وی درادامه نوشته :  چه روزهایی بهتر از این روزها برای نام نهادن «یوم الله» برای محمدجواد ظریف که وزیر امور خارجه نظام اسلامی و بزرگترین کشور شیعی جهان باشد و از یک سو در لیست تحریمی آمریکا قرار بگیرد و برای اولین بار بعد از بیش از پنجاه سال رفت و آمد و زندگی مستمر، نزدیک و مداوم در سازمان ملل متحد در آمریکا، ویزای سفر برای انجام ماموریت محوله‌اش، که چیزی جز نمایندگی منافع و آرزوهای یک ملت نیست، به او ندهند. از سوی دیگر، گروهی به نام اسلام و انقلاب، که تمام جوانی اش را به پایش نهاده‌، او را به صرف گفتن جمله‌ای، که چیزی جز وظیفه اش نیست و ناحق نبوده، آماج کینه ها و عقده گشایی ها قرار بدهند.

نوشته به دنبال موافقت مشروط ظریف با مذاکره با آمریکا، شماری از نمایندگان مجلس او را به مسؤولیت خون قاسم سلیمان متهم کردند اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top