news update

سپاهی دهقان، به ظریف هشدار داد که بدون موافقت خامنه ای، هرگز گفتگویی با آمریکا صورت نخواهد گرفت

مخالفت شدید جناح تندرو در حکومت اسلامی ایران با هرگونه تماس و یا گفتگو با ایالات متحده برای پایان بخشیدن به جدلی که بیش از چهار دهه جریان داشته، همچنان ادامه دارد و تندروهای رژیم، شخص محمد جواد ظریف و همچنین سخنگوی وزارت خارجه را به باد انتقادهای شدید می گیرند.

در پی پیشنهاد وزیر خارجه حکومت ایران در ارتباط با مذاکره دوباره  با امریکا ، مشاور فرماندهی‌کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی به محمد جواد ظریف هشدار داده و گفت: حکومت ایران بدون تایید رهبری با امریکا  مذاکره نخواهد کرد.

پاسدار حسین دهقان افزود: همان‌گونه که رهبر گفتند در این مسیر راهی جز قوی شدن نداریم که این مهم نیز نیازمند علم، اقتصاد قوی، حضور سیاستمداران قدرتمند و دشمن‌ شناس، دانشمندان، علما، مجاهدین و… است تا در این عرصه حضور یابند و قدرت‌آفرینی کنند.

وی گفت:  اخیراً وزیر خارجه  گفته که حکومت ایران  ‌”آماده مذاکره هستیم و ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و کسانی که میز مذاکره را ترک کرده‌اند بازگردند”، و شرط آن را عذرخواهی و برداشتن تحریم‌ها است .

آخوند علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران نیز در این باره گفت :  رهبری و خادمان وی نه تنها اجازه مذاکره با دشمنان قاسم سلیمانی را نمی‌دهد که اجازه ورود به عرصه مذاکره را هم به مسئولان دولت  نمی‌دهد.

وی گفت : ما فدائیان رهبری به کسی اجازه نمی‌دهیم که نام مذاکره با امریکا را ببرد .

نصرالله پژمانفر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس نیز در این باره  گفت: تا زمانی که دولتمردان همچنان به دنبال مذاکره مجدد با آمریکا و غرب باشند، مشکلات اقتصادی کشور همچنان پابرجا می‌ماند.

پژمانفر افزود: این واقعیتی است اروپایی‌ها آنقدر جرأت و جسارت ندارند که برخلاف میل آمریکا اقدامی انجام دهند و به همین دلیل به تعهداتشان در برجام ذره‌ای عمل نکرده و نمی‌کنند. آنان  ثابت کرده‌اند که کاملاً همسو با مواضع آمریکا و علیه جمهوری اسلامی هستند.

وی گفت: اگرچه  رهبری خطاب به مسئولان گفته اند  که جز آمریکا می‌توان با دیگر کشور‌ها مذاکره کرد، اما نکته مهم دیگر آن است که مسئولان وزارت خارجه باید در مذاکرات خود با مقامات کشورها، به نتیجه بخش بودن مذاکرات هم توجه کنند تا سرنوشت برجام که هیچ عایدی برای کشور نداشت، تکرار نشود.

نوشته سپاهی دهقان، به ظریف هشدار داد که بدون موافقت خامنه ای، هرگز گفتگویی با آمریکا صورت نخواهد گرفت اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top