news update

سفیر ایران در لندن به همتای عربستانی خود می گوید: ما ایرانیان از شما اعراب پیشرفته تر هستیم

 

بعیدی‌نژاد افزود: رژیم سعودی آغاز کننده فاجعه بارترین جنگ علیه یمن بود. اقدام به محاصره علیه قطر کرد و سیاست های بی ثبات کننده‌ای علیه سوریه، عراق و لبنان اتخاذ کرد. سعودی‌ها باید عادی و مسئولانه برخورد کنند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی در لندن در واکنش به سخنان  سفیر عربستان سعودی در بریتانیا که گفته بود جمهوری اسلامی عامل بی ثباتی در منطقه است، گفت: این  رژیم سعودی است که منبع اصلی بی ثباتی در جهان عرب است .جمهوری اسلامی سعی بر حفظ آرامش و صلح در منطقه را دارد .در حالی که  گروه شبه نظامی حوثی ها مورد حمایت رژیم ایران در یمن شب گذشته (چهارشنبه )اعلام کردند که برای چندمین بار تاسیسات ارامکو عربستان و تعدادی پایگاه نظامی را هدف حمله قرار داده اند .

بعیدی‌نژاد افزود: رژیم سعودی آغاز کننده فاجعه بارترین جنگ علیه یمن بود. اقدام به محاصره علیه قطر کرد و سیاست های بی ثبات کننده‌ای علیه سوریه، عراق و لبنان اتخاذ کرد. سعودی‌ها باید عادی و مسئولانه برخورد کنند.

بعیدی نژاد در حالی این سخنان را مطرح می سازد که بارها حکومت ایران از پشتیبانی خود از گروه های تروریستی حوثی ها در یمن دفاع کرده وفرمانده های سپاه پاسداران اذعان داشته اند که به انان کمک تسلیحاتی می کنند .

سفیر عربستان سعودی در انگلیس پیش از این در مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف اظهار داشته بود که ریاض به دنبال درگیری با تهران نیست اما اجازه نخواهد داد که “دخالت ایران در منطقه” کنترل نشود.

گروه تروریستی شبه نظامی حوثی ها مورد حمایت مستقیم علی خامنه ای و سپاه پاسداران است .بارها فرمانده هان سپاه پاسداران اذعان داشته اند که کمک های تسلیحاتی خود به حوثی ها را ادامه داده و تقویت خواهند کرد .

نوشته سفیر ایران در لندن به همتای عربستانی خود می گوید: ما ایرانیان از شما اعراب پیشرفته تر هستیم اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top