news update

درآمد نفت به صفر می رسد، باید با گرفتن مالیات بیشتر، این کمبود را تا حدودی جبران کرد


حکومت ایران که از بخش عمده ای از درآمد فروش نفت محروم شده، اکنون تلاش دارد تا از طریق اخذ مالیات از افراد و شرکت هایی که تاکنون از پرداخت آن شانه خالی کرده اند، این کمبود بودجه را تا حدودی جبران کند.
معاون وزیر اقتصاد رژی در این زمینه گفت : با توجه به نظر سیاست گذار اقتصادی احتمال دارد مالیات با نرخ صفر برای سود سپرده بانکی لحاظ شود.
محمدعلی دهقان دهنوی افزود : تا کنون بخشهای ابتدایی پیش نویس ارائه شده از سوی سازمان مالیاتی در معاونت اقتصادی بررسی شده اما تا امروز هیچ بحثی در خصوص موضوع ضرایب جدید مالیات بر مجموع درآمد قطعی نشده است.
دهقان دهنوی گفت: برآورد اولیه ما این بود که در پایان مهر ماه بررسی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم تکمیل شود اما با توجه به پیچیدگی و ظرافتهای بررسی این موضوع، احتمالاً تا انتهای پاییز بررسی‌های معاونت اقتصادی در خصوص پیش‌نویس لایحه قانون مورد مستقیم به اتمام برسد.
وی افزود : در بحث مالیات بر مجموع درآمد بایستی همه درآمدهای افراد از جمله درآمد حاصل از سود سپرده بانکی، املاک، دارایی ها و کلیه درآمد ناشی از شغل و به طور کلی هر چیزی که منجر به درآمد و سود شود احصا شود.
دهقان دهنوی گفت: بنابراین مباحث مطرح شده در خصوص دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی صحت ندارد و هنوز هیچ چیز در این خصوص قطعی نیست.
در ادامه تلاش حکومت برای مبارزه با ارز قاچاق، اداره‌ کل اطلاعات استان هرمزگان، اعلام کرد: باند قاچاق سازمان‌ یافته ارز در هرمزگان منهدم شد
اداره اطلاعات هرمزگان با انتشار بیانیه ای گفت : در عملیات هوشمندانه سربازان امام زمان چهار نفر از اعضای شبکه قاچاق ارز که اقدام به حواله غیر مجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است : ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود ۱۱هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نوشته درآمد نفت به صفر می رسد، باید با گرفتن مالیات بیشتر، این کمبود را تا حدودی جبران کرد اولین بار در رادیو پیام اسرائیل. پدیدار شد.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Most Popular

To Top